Norton anti virus verwijderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

petbar

Gebruiker
Lid geworden
21 sep 2011
Wie kan mij helpen om Norton anti virus ( versie onbekend, ca. 2003-3009 ) uit mijn computer te verwijderen, wegens traag opstarten. Op de gebruikelijke manier via config.scherm lukt het niet, er komt geen knop verwijderen/wijzigen in mijn Windows XP.
De Norton Removal Tool downloaden lukt ook niet, ik kan die tool niet downloaden uit de sites gevonden via Google.Wie weet van welke site een geschikte removal tool wel te downloaden is of hoe ik dat in Windows XP toch wel kan doen.Gaarne in detail aangeven want ik ben een oude man van 70 en niet zo handig met computers.
Al vast mijn dank,
Peter Barneveld Binkhuijsen

Manamana, als ik die link probeer te downloaden krijg ik weer "webpagina kan niet worden weergegeven " Dus dit lost het probleem niet op, maar toch bedankt,
Petbar

Dan is er toch meer met jouw pc aan de hand.
Ik zou een persoon met meer expertise er naar laten kijken.

Hoi Petbar. Even meegedacht. Probeer dit eens.
Werkt de uninstaller niet meer? Probeer de software dan eens opnieuw te installeren, wellicht kan het programma nu wèl op de juiste manier worden verwijderd. Dit is natuurlijk alleen mogelijk wanneer de origineel geïnstalleerde software nog beschikbaar is! Bewaar daarom altijd de gedownloade en geïnstalleerde software, het is namelijk nooit zeker of deze later nog van pas kan komen. Heb je die nog. Het is maar een idee he. Jij hoopt, ik hoop. Succes ermee. Lukt het niet melden he. Groet.

Hoi,
welkom op Helpmij
de link die je probeert te openen is een beveiligde website, reden waarom je hem wss niet openkrijgt.
Als je browser IE is doe dan het volgende, ga in je browser via de menubalk naar extra>internetopties>beveiliging>selecteer vertrouwde websites>websites en kopieer (klik rechts en kies snelkoppeling kopiëren) en plak het vogende adres in het invoervak https://www-secure.symantec.com en klik op toevoegen.
De website via de link van @manamana zou nu zonder problemen moeten opengaan.
Succes.

Laatst bewerkt:
Met dank aan iedereen die gereageerd heeft. Het downloaden van de removal tool ( 2006/7/8/9/10/11) is, denk ik, nu gelukt. Het icoon van de removal tool staat nu op mijn bureaublad, maar als ik er op dubbelklik, komt er de mededeling: extraction failed, file is corrupt. Wat betekent dit? en wat is er aan de hand?
Ik ben dus een beetje op weg.
Wie kan mij verder helpen?

Petbar. Never give up. Tjonge jonge lekker hardnekkig. Oef.

Vraagje heb je nog ergens een virus scanner op je computer die conflicteren met elkaar.???

Ik heb nog een idee. Ik weet niet of het oplost.
Als het alleen de internetverbinding is die je niet kunt maken, dan houdt Norton Internet Security slechts de HTTP-poort '80' tegen en dat kan heel goed staan ingesteld op de firewall van Norton Internet Security. Wat dat is (heel misschien) jou probleem: De firewall blokkeert de boel! Hoe zit het eigenlijk met de firewall van Windows XP of vista zelf? Is die soms ook actief? Dit controleert je bij het 'Beveiligingscentrum' van Windows XP dat je in het 'Configuratiescherm' kunt vinden. Over Norton Internet Security gesproken: Je hoeft de firewall niet uit te schakelen maar alleen goed in te regelen c.q. in te stellen.

Hoera, het verwijderen is nu gelukt. Manamana, uw tip de windows firewall uit te schakelen was het laatste goede zetje, ik ben inderdaad een volhouder. Komt u uit Indonesie, manamana betekent in het Indonesisch vanwaar. Ik ben zelf ook een anak Betawi.Nogmaals aan allen die gereageerd hebben, mijn dank!
Geweldig dat er zo'n site als help mij bestaat, waarin experts hun kennis met anderen delen.

Hallo het is feest. manamana, klinkt als Hahahaha. Manamana komt hier vandaan Lachen gieren brullen. (Klik link) Wat geweldig dat je probleem is opgelost. Doe mij een plezier en speel deze video af. Manamana. Lol. He, tot het einde afkijken dan komt nog die maffe kikker inbeeld en dan moet je lachen. En inderdaad Manamana is vanwaar (komt hij vandaan)

http://www.petermeindertsma.nl/blog/mahna-mahna-en-de-muppets/

gegroet Manamana:thumb:

Laatst bewerkt:
Nog even dit:
Sinds Norton anti Virus verwijderd is start de PC veel sneller en ook het browsen naar de diverse sites gaat veel sneller.
Norton is dus inderdaad een rot programma, ik begrijp niet dat het zo goed verkocht wordt.

Nog even dit:
Sinds Norton anti Virus verwijderd is start de PC veel sneller en ook het browsen naar de diverse sites gaat veel sneller.
Norton is dus inderdaad een rot programma, ik begrijp niet dat het zo goed verkocht wordt.

Pak...... Microsoft security essentials. Deze is gewoon goed en degelijk. Kost niets en is in windows geintregreed, werkt snel en vreet weinig geheugen. Tip gooi alle andere virusscanners er dan wel af, twee is teveel en hebben vaak conflicten..

Groet.

Bung Manamana,
Ik heb nog AVG en Adaware, die werken verschillend, maar mijn PC, een Targa van de Lidl, ( uit 2003 met totaal 1Gb. RAM , 512 kB bijgeplaatst) is nu redelijk snel, ik ben er tevreden mee. Ik merk niets van conflicten. Ik heb intussen geleerd, dat geldt voor alles, als het redelijk werkt ga dan niet veranderen. Ik heb ooit eens het vertaalprogramma Babylon gedownload, nou dat heb ik geweten. Het plaatste zich meteen als startpagina en een toolbar, het koste mij de grootste moeite alles te verwijderen.
Salam,
si Peter

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan