Norton Anti Virus

Status
Niet open voor verdere reacties.

M@rtin

Gebruiker
Lid geworden
27 okt 2000
Hallo,

ik probeer Norton Anti Virus 2003 op mijn comp. (windows XP) te installeren maar dit wil maar niet lukken, ik krijg steeds de melding:

fout 1406
kan niet schrijven naar waarde sleutel HKEY_LOCAL_MACHINE\software\symantec\sharedtechnology\liverreg\apps. controleer of u voldoende toegang tot deze sleutel heeft.

installatie stopt bij zo'n 75% en wanneer ik dit negeer komt de melding dat er een fout is opgetreden en het verzoek tot de-installeren en opnieuw instaleren

via de symantec pagina alle tips opgevolgd maar nog steeds zonder succes

m.v.g M@rtin

norton

Hoi Stigter,
mijn engels is niet voldoende om engels talige websites van dit formaat begrijpend te lezen,
ik heb de nederlandstalige symantec site door gespit en alles gedaan zoals zij adviseren, het verhaal van die administrateur vind ik zeer aannemelijk maar hoe wordt ik dat.
volgens de computer winkel moest ik ook maar een gebruikers account ingesteld hebben.
mijn klacht inclusief de fout meldingnummers komen voor op de symantec site en alle gegeven adviezen bieden geen uitkomst.
misschien een beetje rommelige uitleg maar hoop toch dat je er iets mee kunt.
zeer benieuwd naar de uitleg hoe een administrateur te worden want volgens mij is dit de oplossing
m.v.g M@rtin

Martin,

heb je wel het removaltooltje van symantec gebruikt? Zoja, installeer het dan eens in de veilige modus..
Ben jij de enige gebruiker op die pc? zoja, dan heb je dus administrateurrechten..
Als je meerdere gebruikers hebt, kan je met de startknop bij log-of voor switch users kiezen (in het nederlands zal het zijn verander van gebruiker) kies daar een gebruiker met administrateurrechten.)

Sorry mijn engels is wel zodanig dt ik het begrijp maar kan het onmogelijk op een goede manier vertalen..
error 1406

Wacht anders even op Saldos, hij zal je wel kunnen helpen!

M@rtin,

Dit is een probleem dat heel makkelijk op te lossen is. Het is geen virus, dus daar hoef je je geen zorgen om te maken.

De reden dat je dit krijgt is omdat je wel ingelogd bent als administrator (beheerder), maar je hebt jezelf geen beheerders rechten gegeven in de registry.

Het enige wat je hoeft te doen is dit:

Ga naar start-uitvoeren-en type regedit-ok.

Dan heb je daar een sleutel die Hkey local machine heet.
Rechts click op die sleutel en ga naar "permissions". Ik geloof dat het in het Nederlands toestemmingen of rechten heet (ik heb XP ook alleen in het Engels).

Dan krijg je een bepaald scherm waar je dingen kunt uitvinken en aanvinken.

Dan moet je boven op systeem klikken.
EN dan onder toestaan alles aanvinken en onder verbieden alles uitvinken.

Doe dan hetzelfde met alle andere dingen die boven staan zoals administrator, systeem etc.

toepassen-ok en restart de pc.

Nu kun je Norton zonder probleem installeren.

Laatst bewerkt:
Zoals ik al zei :D

Geplaatst door Stigter

Wacht anders even op Saldos, hij zal je wel kunnen helpen!

Saldos, is dat algemene kennis van je? Of heb je een soort database waaruit je kan putten?

Geplaatst door Stigter
Zoals ik al zei :D

Saldos, is dat algemene kennis van je? Of heb je een soort database waaruit je kan putten?

Stigter,

Kijk eens even naar jouw eigen artikel. Dan zul je zien dat jij de persoon bent die het juiste antwoord gaf.
Nogmaals dit is het artikel:

http://service1.symantec.com/SUPPOR...bdb1cbb4cac2289288256b4b005eb010?OpenDocument

Ik heb het alleen vertaald voor je.

Wat betreft mezelf, kan ik je zeggen dat ik het al wist omdat ik eerder mensen op het forum met hetzelfde probleem heb geholpen en ook buiten het forum.

Laatst bewerkt:
hahha,
nou je het zegt:o
maar zoals jij het neerzet lijkt het veel makkelijker dan dat ik het engels lees..

Maar goed, :thumb: probleem zal denk ik nu opgelost zijn. Maar effe wachten op M@rtin

nog steeds geen succes met inst. Norton

Hoi Stigter,

het wil me maar niet lukken hoor, wanneer ik rechts klik op de HKEY .... dan zie ik machtigingen en alles wat jij zij over het aan vinken stond al zo als jij mij adviseerde.
ik zie wel dat System en Administrator 4HH9GR beide het volledig beheer hebben.
klopt dit, misschien zou je het stap voor stap op willen schrijven.
ik wordt er helemaal gek van, heb inmiddels zo'n 50 pogingen gedaan en niets lukt

M@rtin

Hoi M@rtin,

Stigter heeft het artikel erin gezet en ik was degene die je vertelde wat je moest doen met hkey local machine.

Je moet rechts klikken op hkey local machine en dan dus alles uitvinken aan de rechterkant en alles aanvinken aan de linkerkant. (Zie bijlage)

Daarna moet je Norton verwijderen.

Als je dat al hebt gedaan, dan moet je dus daarna Norton met RNAV verwijderen.

die RNAV kun je van hier downloaden:

http://service1.symantec.com/SUPPORT/nav.nsf/docid/2001092114452606

Daarna verwijder je de virus defs map. Die ziet op de harde schijf in C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\VirusDefs folder

Daarna ga je naar start-uitvoeren-regedit-ok en da je naar:

HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Symantec\SharedDefs

En je verwijderd dan SharedDefs

Voordat je Norton installeert, moet je naar start-uitvoeren-msconfig-ok-opstarten en vink daar alles uit-toepassen-ok en restart de pc.

Daarna installeer je Norton dus.

attachment.php

Bijlagen

• admin.gif
    admin.gif
    10,7 KB · Weergaven: 158
Laatst bewerkt:
weer niet gelukt !

Hoi Saldos,

alle aanwijzingen opgevolgd maat helaas weer niet gelukt.
ik heb er een router tussen zitten maar dit kan de oorzaak niet zijn want wanneer ik de internet steker eruit haal lukt het ook niet.
ik wordt zo langzamer hand wanhopig, mocht je het nu ook niet meer weten dan wil ik je evengoed bedanken voor de tijd en moeite die je erin gestoken hebt.

M@rtin

M@rtin,

Even een vraagje. Ben je wel als beheerder ingelogd eigenlijk? Check dat even zo niet, log dan als beheerder in de computer en installeer dan NAV.

Beheerder?

Hallo Saldos,

hoe kan ik zien of ik beheerder ben en in het geval dat dat niet zo is, hoe kan ik mezelf beheerder maken?

groeten M@rtin

gelukt

Hoi Saldos,

er is een kennis langs geweest en die heeft het Norton geinst. hij heeft negeren geklikt bij de foutmelding en daarna wat in de configuratie gerommeld en alles draait nu.
helaas weet ik niet wat hij precies gedaan heeft maar volgens hem komt het wel vaker voor dat het zo in eens wel lukt.
tijdens het typen van dit bericht (een dag later) heb ik ineens geen adres balk meer bij internet, wat knap lastig is, maar goed het houd me van de straat.
"dat zal ook wel weer goed komen"

nogmaals hartelijk bedankt voor de moeite.

M@rtin

Blij dat het opgelost is M@rtin.

Je adresbalk krijg je zo: Open internet explorer-beeld-werkbalken-adresbalk. ALs Er dan een vinkje voor staat, dan heb je je adresbalk weer terug.

adresbalk

Hoi Saldos,

adresbalk is ook weer terug, via beeld/adresbalk.vink lukte niet (heel vreemd) maar d.m.v systeemherstel alles weer oke.
bedankt voor alles en misschien tot een volgend probleem.............

Groeten M@rtin

Re: gelukt

Geplaatst door M@rtin
Hoi Saldos,

er is een kennis langs geweest en die heeft het Norton geinst. hij heeft negeren geklikt bij de foutmelding en daarna wat in de configuratie gerommeld en alles draait nu.
helaas weet ik niet wat hij precies gedaan heeft maar volgens hem komt het wel vaker voor dat het zo in eens wel lukt.
tijdens het typen van dit bericht (een dag later) heb ik ineens geen adres balk meer bij internet, wat knap lastig is, maar goed het houd me van de straat.
"dat zal ook wel weer goed komen"

nogmaals hartelijk bedankt voor de moeite.

M@rtin

Zou je misschien bij die kennis kunnen navragen wat hij precies heeft gedaan? Een kennis van mij zit met prcies hetzelfde probleem. Alvast dank voor de moeite.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan