norton antispam

Status
Niet open voor verdere reacties.

jobo182

Gebruiker
Lid geworden
3 apr 2004
ik heb NIS 2005 geinstalleerd, nu is daar antispam bij.
omdat ik lid ben van div mailgroepen en hier veel mailtjes door ontvang, staat er bij de ene mail in de onderwerpregel o.a. [norton antispam] en bij de andere mail niet,;
mijn vraag dus: hoe kan dat ?
De mail komt dus gewoon in de gemaakte map binnen en dus niet in de map Norton AntiSpam, wat dus ook ok is, want het is geen spam mail.
Mail, die dus wel echte spam is, komt dus wel in die map Norton Antispam, zoals het ook hoort, er glipt er wel eens eentje tussendoor, waardoor ik ook regelmatig in die map kijk en deze mail dan ook verplaats.
Als voorbeeld heb ik een schermopname gemaakt, die in de bijlage zit.

gr. John

Bijlagen

• screenshot276.jpg
    screenshot276.jpg
    11,8 KB · Weergaven: 77
Ik zie dat nog niemand op jouw bericht heeft gereageerd. Ik zit nl. met hetzelfde probleem. Eerst had ik hier totaal geen last van. Hier op mijn oude pc heb ik dit niet. Op mijn nieuwe echter wel. Zelfs Helpmij is antispam geworden.
Ook als ik van mijn oude systeem e-mails naar de nieuwe stuur, welke ik wil behouden, wordt dit ook allemaal antispam. Op deze oude heb ik Norton Internet security 2004 op de nieuwe 2005.

Laatst bewerkt:
misschien weet niemand een oplossing, intussen heb ik al met de instellingen gespeeld, maar dit had ook geen resultaat. Nog steeds dus staat er soms in de onderwerpregel toegevoegd [Norton AntiSpam], dus ook in de mail die GEEN spam is en ook niet in de map Norton AntiSpam komt.
We wachten maar af......

Ja dat schijnt zo te zijn. We zijn zeker de enigen.

ik heb dus op die site van Symantec gekeken, maar
mijn adresboek ik toegevoegd/geimporteerd in Norton AntiSpam, desondanks de ene keer wel en de andere keer niet die toevoeging [Norton AntiSpam] in de berichtregel, zie de bijlage
Ik ben dus lid van een mailgroep, de mail word gestuurd naar het adres van die mailgroep en ieder lid ontvangt dan die mail. Ook het adres van die mailgroep staat in mijn adresboek.
Dus, waarom dan nog die toevoeging [Norton AntiSpam] in de berichtregel ????
gr. John

Bijlagen

• screenshot018.jpg
    screenshot018.jpg
    8,1 KB · Weergaven: 44
Dus dit heb je gedaan wat is beschreven in de 1e link: If Norton AntiSpam is part of Norton Internet Security: On the Windows taskbar, click Start > Programs > Norton Internet Security > Norton Internet Security. Once Norton Internet Security starts, click Norton AntiSpam.
Click Allowed List > Configure.
In the Allowed List window, click Add.
If you want to add an e-mail address to the allowed list, select Email in the Address Type drop-down menu. Alternately, if you want to add an entire domain to the allowed list, select Domain in the Address Type drop-down menu.
Enter the required information in the Address (required) text box.
If you are adding an e-mail address, enter the address in the format: user@domain.com
If you are adding a domain, enter the domain in the format: @domain.com
Click OK to close the Add Address to Allowed List dialog box.
Click OK to close the Allowed List window.

jahoor, de adressen zijn toegevoegd aan de lijst met toegestane afzenders, zoals ik al schreef.
in de schermopname zie je, dat de ene keer wel en de andere keer niet die toevoeging staat in de berichtregel, dat vind ik vreemd !!
De mail is afkomstig van dezelfde persoon.
Hoe los ik dat op ??
gr, John

Bijlagen

• screenshot018.jpg
    screenshot018.jpg
    8,1 KB · Weergaven: 43
Ik zou het verder zo gauw niet weten, mogelijk komt Saldos nog langs. (is Symantec-expert)

Heb het nagevraagd bij Mycom. Wat hun zeggen is het volgende: In 2004 van Norton Internet Security kon je appart een map hebben van antispam wat af gescheiden werd. In 2005 echter wordt alle spam al zit er maar 1 reclame dingetje in of site waar hij vandaan komt, komt er meteen te staan norton antispam in je e-mail. Dit kun je niet veranderen en moet er maar mee leren omgaan. Als ik via mijn oude machine bestaande e-mail's verzend naar de nieuwe, dan komt er op de nieuwe van 2005 te staan dat er anti spam in zit. Vind het jammer dat dit niet meer gescheiden kan worden, daar het nu door alle e-mail's heen staat.

Nog even het volgende ik zal naar Symantic een e-mail sturen over hoe of wat. Jullie horen hier nog van.

ik heb het gelezen op die site;
die berichtregel is bij mij aanwezig in Outlook Express ,
en voor zover ik het begrijp, zou ik iets moeten veranderen aan de identiteit van de emialaccount, maar zou niet weten wat,
of NIS opnieuw moeten installleren, dit gaat me nu even te ver.
gr, John

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan