Norton antivirus 2003

Status
Niet open voor verdere reacties.

cabana

Gebruiker
Lid geworden
14 okt 2001
Na installatie NAV 2003 start computer zeer traag op.
Hoofdvenster met pictograamen komt op maar is pas na 6 minuten te gebruiken. Uitsschakelen NAV helpt niet.
Computer heeft geen last van oudere virusscanners. Na deinstallatie NAV werkt alles weer normaal.
Computer is in perfecte staat qua onderhoud en updates. Wie kan mij verder helpen.

Jan

Vertel eens iets over je computer? (processor/geheugen e.d.).

Nav 2003 vraagt nogal wat van je systeem en het klopt dat opstarten langer duurt na instalatie van NAV 2003.
Maar 6 minuten is inderdaad erg lang. Het enige wat k je kan aanraden is "BootvisTool" van Microsoft voor WXP. Deze versneld het opstarten.
Weet ff de link niet uit mijn hoofd maar kijk ff op mijn site onder FREEWARETIPS!! Daar staat ook bij hoe die werkt.

Succes,
Raymond

cabana,
Ga naar start-uitvoeren en type msconfig-ok-opstarten.
Vink daar alles uit behalve je virus scanner en je firewall-toepassen-ok en restart de pc.
Defragmenteer daarna je pc in de veilige modus.
Je zult zien dat je pc aanzienlijk sneller is.

Mocht dat niet helpen, lees dit dan. Dat zal je probleem wel oplossen:

http://service1.symantec.com/SUPPOR...f0c69fcb50e2eeaa85256b180068dbf5?OpenDocument

p.s. hier kun je bootvis krijgen:

http://www.microsoft.com/hwdev/platform/performance/fastboot/BootVis.asp

Laatst bewerkt:
hm, Raymond Bos, ik heb zo een idee dat 1 van jou berichten verwijderd is ?

Geplaatst door saldos
hm, Raymond Bos, ik heb zo een idee dat 1 van jou berichten verwijderd is ?

Volgens de log niet...

Geplaatst door Tiborv

Volgens de log niet...

Moet wel, want ik heb het met mijn eigen ogen gezien.

Sterker nog: ik heb een antwoord daarop gegeven en die is ook verdwenen Tiborv. Als Raymond online is, dan kan hij mijn verhaal bevestigen hopelijk.

Ik heb idd het bericht van Raymond verwijderd.

Hij bedankte saldos omdat hij weer reageerde op een norton vraag. Dat vragenstellers de oplossingdrager gaan bedanken vind ik oke, maar om iemand te bedanken omdat hij naar vraag kijkt of beantwoordt vind ik te ver gaan en heeft niks met het onderwerp te maken

Geplaatst door m@rio
Ik heb idd het bericht van Raymond verwijderd.

Hij bedankte saldos omdat hij weer reageerde op een norton vraag. Dat vragenstellers de oplossingdrager gaan bedanken vind ik oke, maar om iemand te bedanken omdat hij naar vraag kijkt of beantwoordt vind ik te ver gaan en heeft niks met het onderwerp te maken

ach joh, wat maakt dat uit ?
We krijgen er hier niets voor betaald. Geef dan in iedere geval gelegenheid aan iemand om iemand anders wat lof en repect te geven. Dat is toch het minst dat je kunt doen voor helpmijers die jullie helpen. Zo hebben zij ook meer motivatie om dat te doen.
Als je dat dan ook gaat verwijderen, wat voor motivatie blijft er dan over om anderen te helpen ?
Vind je dat niet zelf een beetje overdreven om die berichten te verwijderen ? Het kost niets hoor om iemand wat lof te geven.
En trouwens Tiborv heeft mij ook via een prive bericht gevraagd om mee te helpen. Het minst wat je dan van een moderator kunt verwachten is een bedankje.
Dat bedankje kwam nu van Raymond.

Laatst bewerkt:
Zoals eerder gezegt vind ik het bedanken niet erg maar dan door de vragensteller en niet door iemand anders.

Het zou leuk worden als in elk topic straks de beantwoorden diverse malen bedankt wordt omdat ie een reactie plaatst

Toch wel raar dat het niet in de log staat. Zal dat wel ff uitzoeken.

Geplaatst door saldos
En trouwens Tiborv heeft mij ook via een prive bericht gevraagd om mee te helpen. Het minst wat je dan van een moderator kunt verwachten is een bedankje.

Ik vind dat je verwachtingen veel te hoog zijn. Ik zie wat, vind dat jij de aangewezen persoon voor deze thread bent en meld me daarna af voor deze thread, ik kan er toch niet meer aan doen. Toevallig keek ik vandaag weer in deze thread. Ik kan niet alle tientallen thread's bijhouden.

Ik vraag alleen of je er naar wil kijken, de vraagsteller kan dan bedanken voor de hulp...

Geplaatst door m@rio
Zoals eerder gezegt vind ik het bedanken niet erg maar dan door de vragensteller en niet door iemand anders.

Het zou leuk worden als in elk topic straks de beantwoorden diverse malen bedankt wordt omdat ie een reactie plaatst

Hij had dus niet alleen gezegd bedankt, maar had erbij gezegd dat als Saldos naar de topic kijkt, dat dan de problemen meestal opgelost worden (of iets in die trand). Wat is daar mis mee om iemand die computer problemen heeft gerust te stelllen? Helemaal niets.

En als je het dan over bedankjes hebt dan alle bedankjes wil verwijderen van helpmij.nl, dan mag je wel de helft van alle berichten van helpmijers verwijderen.

Dat betekend dus: als iemand met een virus waarschuwing komt: DAN MAG HIJ NIET BEDANKT WORDEN.
Als iemand met een nieuw programma komt tegen spyware: DAN MAG HIJ NIET BEDANKT WORDEN.

Dan moet je wel heel consequent zijn.

Laatst bewerkt:
Wij verschillen duidelijk van mening.

Trouwens vind ik dat iets heel anders dan wat Raymond deed.

Maar het zou toch wat zijn als ik bv in elke netwerktopic bedankt wordt door iemand anders dan de vragensteller zelf. De vragensteller heeft er iig helemaal niks aan en gaat wel kijken want er staat weer een nieuwe posting in zijn topic en ziet tot zijn verbazing dat iemand zegt dat het topic nu wel opgelost wordt omdat [vul hier een naam in] aan het antwoorden is gegaan.

Nogmaals, het ging niet alleen over een bedankje, maar ook over het feit dat de vraagsteller gerust werd gesteld door Raymond.

Maar ik sluit deze topic af, want we verschillen duidelijk van mening en dat zal wel zo blijven.

Mijne dames/heren,

Ik heb het probleem niet op kunnen lossen met - nieuwe installatie- andere suggesties- jullie suggesties- 2 dagen werk-
Oplossing: NAV 2002 geinstalleerd en upgrades uitgevoerd. Alles in orde!!
NAV 2003 bleef problemen opleveren en was absoluut niet te temmen inzake trage opstart.

Geplaatst door cabana
Mijne dames/heren,

Ik heb het probleem niet op kunnen lossen met - nieuwe installatie- andere suggesties- jullie suggesties- 2 dagen werk-
Oplossing: NAV 2002 geinstalleerd en upgrades uitgevoerd. Alles in orde!!
NAV 2003 bleef problemen opleveren en was absoluut niet te temmen inzake trage opstart.

cabana,

Heb je zoals ik in mijn bericht heb aangegeven bij het installeren van liveupdate de common client uitgevinkt of niet ?
Als de common client namelijk niet uitvinkt als je liveupdate doet de eerste keer dan heb je natuurlijk precies hetzelfde probleem.
Uit jou varhaal begrijp ik dan je namelijk gewoon gedeinstalleerd heb en opnieuw geinstalleerd. Dat heeft natuurlijk geen zin.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan