Norton Antivirus 2003

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mangoboy

Gebruiker
Lid geworden
31 aug 2002
Hallo.

Zonet Windows XP Pro opgezet en NAV 2003 geïnstalleerd. Bij het opstarten geeft de Antivirus een probleem. Na opstarting wordt het bureaublad weergegeven maar duurt het zeker 2 minuten alvorens Norton Antivirus echter actief is en het pictogram wordt geladen op de taakbalk... Enig idee wat hier het probleem is?

Thanks voor de hulp!
Kurt

Hey

Hieronder meer informatie over het probleem. Zoals hieronder staat vermeld heb ik het reeds uitgevoerd op m'n pc, zonder resultaat. Echter, de NAV geeft geen foutmelding.

http://servicenews.symantec.com/cgi-bin/displayArticle.cgi?product=nav&mini_version=nav_2003&tpre=nl&la=nl&button=no&article=<1030915103551.7535546776@servicenews.symantec.com>&group=symantec.support.nl.winxp.nortonantivirus.general

Kurt

Heb jij ook de veranderingen aangebracht in het register zoals in de aanwijzingen van Symantec?

Hallo,

Deze vertraging word veroorzaakt door het onderdeel "symantec common client updates" wat deel uitmaakt van de LiveUpDate.

Oplossing:

Norton 2003 verwijderen
LiveUpDate verwijderen.

Beide opnieuw installeren en als je na installatie
de LiveUpdate uitvoerd het onderdeel "Symantec common client updates" NIET updaten, de ander 4 onderdelen wel.

Deze vertraging kan van 2 tot meer dan 5min duren.
Als je Norton installeerd zoals hierboven beschreven,
start je pc heel vlot op.

Groeten.

Hallo

Bedankt voor je reageren. Je voorstel tot re-installatie heb ik reeds in overweging genomen, echter, waarvoor dienen die Common-files dan? Ze moeten toch weerslag hebben op de werking van Norton Antivirus? Of niet?

Kurt

Het onderdeel "symantec common client updates"
dient als je Auto-Protect en Email scanning
ingeschakelt hebt.

Ik gebruik nu reeds Norton 2003 bijna 1 jaar,
en heb het eerder vernoemt onderdeel niet meer
geupdated toen ik de vertraging er door vaststelde.

De Norton werkt evengoed zonder dit
onderdeel te updaten, heb sinds dien nog geen
enkel virus gehad,en Auto protect en Email scannen werken uitstekend.

Je kan mijn hele verhaal hierover lezen op
volgende link:
http://forums.breekpunt.nl/forums/topic.asp?TOPIC_ID=2784

Groeten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan