Norton antivirus 2004 fout?

Status
Niet open voor verdere reacties.

khk464

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
5 feb 2003
Hoi, nog maar eens een vraagje over nav 2004. Gisteren ging ik naar de site van symantec om mijn nav te laten testen op :
https://www-secure.symantec.com/techsupp/activedata/asa_product_detection.jsp?ref=sup3

Als mijn nav getest wordt krijg ik de melding dat er cruciale fouten zijn. Nu heb ik de eerste oplossing gevolgt en ben dus de ganse dag bezig geweest met nav 2004 te verwijderen en terug te installeren. Alle aanwijzingen heb ik uitgevoerd, register opgeschoond volgens de aanwijzingen van symantec, ja zelfs mijn harde schijf gedefragmenteerd.
De installatie van nav ging goed tot het beruchte schermpje waar gemeld wordt dat er een interne pragrammafout 4002,519 aangetroffen is. Deze melding is zeer goed bekent bij symantec want er is nu een update die dat herstelt. Na de update was dat dan ook in orde.
Terug naar de site van symantec voor een test en jawel hoor, weer cruciale fouten: live update is niet in orde en er ontbreekt een process dat nav nodig heeft.
Met of zonder firewall ( sygate ) krijg ik dezefde fout.
Als ik echter vanop mijn pc liveupdate doe dan krijg ik de melding dat alles up to date is. Hoe kan dit? Als ik verder ga zoeken op symantec dan staat er dat in msconfig>opstarten Symantec Core LC moet aangevinkt zijn, maar dat ontbreekt bij mij.
Zijn er nog mensen die dezelfde fout krijgen op de site van symantec? gelieve dat even te melden want nu weet ik niet meer of ik goed beschermt ben of niet. Nav 2003 heb ik nooit geen problemen gehad en nu met 2004 nog niets anders dan problemen. Als de versie 2005 even slecht is als 2004, dan zal het laatste jaar zijn dat nav op mijn pc staat want het is nu niet bepaald goedkoop te noemen.

Groetjes

Geplaatst door khk464
Zijn er nog mensen die dezelfde fout krijgen op de site van symantec? gelieve dat even te melden

Ik in ieder geval niet.

(Jouw NAV2004 is wel legaal, neem ik aan? Er zijn namelijk gekraakte versies verspreid via Kazaa e.d. waar fouten in zitten die precies de foutmelding waarover jij het hebt opleveren...)

bedankt buffy, voor de snelle test, mijn versie is zo legaal als maar zijn kan, kostprijs €50. Ik heb hem in een grote computerzaak gekocht ( PCS computers ) Ik begin te denken dat er iets met de cd niet in orde is want het is nu toch al de derde keer ofzo dat ik heel dat circus van verwijderen en installeren doe en tekens die interne programmafout 4002,519 krijg. Kan je op de een of anderre manier testen of je cd in orde is?
Heb jij bij msconfig>opstarten Symantec Core LC staan?

groetjes

Geplaatst door khk464
bedankt buffy, voor de snelle test, mijn versie is zo legaal als maar zijn kan, kostprijs €50. Ik heb hem in een grote computerzaak gekocht ( PCS computers ) Ik begin te denken dat er iets met de cd niet in orde is want het is nu toch al de derde keer ofzo dat ik heel dat circus van verwijderen en installeren doe en tekens die interne programmafout 4002,519 krijg. Kan je op de een of anderre manier testen of je cd in orde is?

Geen idee of dat laatste kan.
Ik dacht dat je de foutmelding die jij krijgt kunt verhelpen door LiveUpdate te verwijderen en opnieuw te installeren, maar dat heb je misschien ook al geprobeerd? Ik ben hier ook niet helemaal zeker van hoor. Wacht anders even tot Saldos dit topic ziet, hij weet de oplossing vast wel.

Geplaatst door khk464
Heb jij bij msconfig>opstarten Symantec Core LC staan?

Dat staat niet bij msconfig -> opstarten maar bij msconfig -> services.

Heb je trouwens hiervoor een andere versie van NAV op je pc gehad en, zo ja, hoe heb je die verwijderd?

Ja die msconfig->services heb ik niet ik draai win ME.
En inderdaad ik heb al enkele keren terug geïstalleerd maar niets. De vorige versie van nav 2003 had ik ook en die heb ik verwijderd zoals beschreven op de site van symantec en zoals al zo dikwijls beschreven door saldos. Dus met Rnav, registersleutels verwijderd zoals hier beschreven:
http://service1.symantec.com/SUPPOR...sf&view=docid&dtype=&prod=&ver=&osv=&osv_lvl=

groetjes

Nog even ter aanvulling: was nog wat aan het rondneuzen en zag dat bij Windows->tasks er een opdracht : " Symantec NetDetect.job " en " Norton Antivirus-Mijn computer scannen.job " , staat met een rood kruisje in de linkerbenedenhoek. Misschien heeft iemand daar wat aan?

Groetjes

Hoi, is er iemand die me kan vertellen wat de laatste datum van de liveupdate nav 2004 is? Bij mij staat nu virusdefinities 11/02/2004 . Op de site van symantec stond er 13/02/2004.

Groetjes

Bedankt gezina, nu weet ik dat ik nog bij ben, want ik begin nav een beetje te wantrouwen zoals je in dit draadje kan lezen.

Groetjes

P.S. gezina, bedankt voor de link, heb me meteen aangemeld.

Laatst bewerkt:
khk464,
Vergeet maar even welke foutmelding je krijgt als je op de Symantec site je antivirus test.
Er wordt namelijk soms een fout gegeven op de site die er niet is.

Het gaat erom of Norton antivirus werkt op de pc of niet. Dat is belangrijk.

Dat wil zeggen als je naar de "status" tabblad gaat van NAV, dan moet alles in het groen staan en en mag niets in het rood staan.

Dat NAV regelmatig nieuwe updates geeft.

Daarnaast moet je autoprotect werken. Dat is het gele icoontje in je taakblalk due continu zichtbaar moet zijn.

En ten derde moet je naar de opties van NAV kunnen gaan zonder foutmeldingen te krijgen.

En NAV zou geen foutmeldingen moeten geven bij het opstarten.

Indien je de foutmelding 4002,519 krijgt, lees dit dan even. Dat zal je probleem wel oplossen:

http://service1.symantec.com/SUPPOR...88256c3100708d99?OpenDocument&src=bar_sch_nam

Hoi saldos, norton werkt dus zoals het moet op de pc. Dat is zeker al positief. Ik krijg geen foumelding bij het opstarten, het duurt wel lang eer nav 2004 in de taakbalk terechtkomt. Die melding van 4002,519 heb ik via die pagina die je aangaf gisteren al opgelost door de update te installeren. Verder staat ales op het statusblad zoals het hoort met alles in het groen. Naar opties kan ik ook zonder problemen.
Bedankt voor de geruststelling, toch spijtig dat een firma als symantec zijn site niet beter beheerd. Ik vind de site soms moeilijk om te volgen met al die links, dat moet je wel even gewoon zijn. Ook nav 2004 installeren op win ME staat fout uitgelegt, want ik moet geen key nummer intikken en sommige vensters zijn anders.

In ieder geval bedankt voor de uitleg, ik kan nu op mijn twee oren slapen.

Groetjes Ludo:thumb:

Geplaatst door khk464
Ook nav 2004 installeren op win ME staat fout uitgelegt, want ik moet geen key nummer intikken en sommige vensters zijn anders.
In ieder geval bedankt voor de uitleg, ik kan nu op mijn twee oren slapen.
Groetjes Ludo:thumb:

Die keynumber bestaat alleen voor de Engelse NAV 2004 en niet voor de Nederlandse versie van NAV 2004.

Maar ik ben blij dat ik je kon helpen en uiteraard graag gedaan :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan