Norton Antivirus 2004 installeren

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bedankt Saldos, ik heb in ieder geval al de %temp% verwijderd (kun je dat overigens altijd doen die map legen??)

ik kom alleen niet uit dit stukje daar mijn XP in het Nederlands is:

To verify that the Microsoft Windows Installer is running correctly
Click Start > Settings > Control Panel > Administrative Tools > Services.
Locate "Windows Installer."
Right-click Properties.
Verify the base path is "C:\Windows\System32\msiexec.exe" (for Windows XP) or "C:\WINNT\System32\msiexec.exe" (for Windows 2000.) If it is not, then close the services window and continue on to the next step.

ik denk dat ik hier naar Configuratie scherm moet maar hoe dan verder??

Geplaatst door Lerosa
ik denk dat ik hier naar Configuratie scherm moet

klopt

Geplaatst door Lerosa
maar hoe dan verder??

Systeembeheer -> Services

Daar Windows Installer opzoeken, erop rechtsklikken voor Eigenschappen, en controleren of het pad "C:\Windows\System32\msiexec.exe" is. Zo niet, sluit het venster Services dan en ga verder met de volgende stap.

Geplaatst door buffy

klopt

Systeembeheer -> Services

Daar Windows Installer opzoeken, erop rechtsklikken voor Eigenschappen, en controleren of het pad "C:\Windows\System32\msiexec.exe" is. Zo niet, sluit het venster Services dan en ga verder met de volgende stap.

Ik heb dit staan.. is dus niet goed, en als ik dan de volgende stap doe in start/uitvoeren dan veranderd er niks. ( zie bijlage) zou het misschien aan de Windows Installer kunnen liggen en niet eens aan Norton???

Bijlagen

• screenshot1.jpg
    screenshot1.jpg
    31,8 KB · Weergaven: 19
In jouw screenshotje zie ik de eigenschappen van Services, niet die van Windows Installer.
Uit dat stukje dat ik voor je vertaalde begrijp ik dat je bij Services in het lijstje moet zoeken naar Windows Installer en dáárvan de eigenschappen moet bekijken (rechtsklik) om te controleren of er het juiste pad staat.

Ik snap het denk ik niet, in welk lijstje moet ik dan zoeken naar Windows Installer??

Als je in systeembeheer dubbelklikt op Services, krijg je dit te zien: (zie bijlage)

Bijlagen

• helpmij01.jpg
    helpmij01.jpg
    56,6 KB · Weergaven: 17
Dan kun je rechtklikken op Windows Installer om de eigenschappen daarvan te bekijken: (zie bijlage)

Bijlagen

• helpmij02.jpg
    helpmij02.jpg
    39,7 KB · Weergaven: 14
Lerosa,
Waar het om gaat is dat je windows installer aan staat, want anders kun je Norton niet installeren.
Ga naar start-configuratiewscherm-klik op klassieke weergave-systeem beheer-services-rechtsklik op windows installer-eigenschappen-zet de opstart type op handmatig-toepassen en klik daarna op "starten" en daarna op-ok.

Laatst bewerkt:
Ook het bovenstaande uitgevoerd, maar ook dat mocht niet baten, hij installeert Norton nog steeds niet..
De proef versie van norton 2004 pakt ie zonder problemen met installeren, ik kreeg alleen dan wel de foutmelding dat hij msn bestanden niet kon scannen.
Maar voor de rest deed hij het goed, waar zou het nog mee aan kunnen liggen??
Norton 2003 installeerd hij ook wel.. maar die werkt ook niet naar behoren, ook wat foutmelding zoals autoprotect en email scannen of het kan een update niet afmaken.
Iemand nog een ander idee??

Ik heb alles gedaan, behalve het register, vind ik toch altijd een beetje eng ,maar kan ik dat gewoon doen??

Kan je gewoon doen.
Je kunt een backup maken van je register als je bang bent dat er iets mis gaat. Dan kun je altijd weer terug naar de vorige situatie.
En je kunt ook terug met windows restore als die aan staat als tweede optie als er iets mis gaat.

Zo ik heb alles doorlopen en alles verwijderd wat er stond en toen kon ik zonder problemen Norton 2004 installeren.
Iedereen bedankt voor de reacties:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan