Norton AV 2003 -> Norton Internet Security 2006

Status
Niet open voor verdere reacties.

Erial-C

Gebruiker
Lid geworden
19 nov 2001
Kan goedkoop en legaal via werk Norton Internet Security 2006 aanschaffen.

Ik lees echter hier op het forum vrij veel over problemen met reeds eerder geïnstalleerde versies van Norton.

Ben niet zo handig met installaties en daarom wat terughoudend om iets nieuws te gaan installeren, als de oude situatie nog voldoet en functioneert.

Enkele vragen:

1. Ik gebruik nu Norton AV 2003 (met abonnement op updates) in combinatie met Personal Firewall 2004 (ook met updates). Is dit, met de updates, nog steeds een acceptabele bescherming?

2. Kan je zomaar Internet Security 2006 hierovereen installeren?

3. Indien nodig, kan je eerdere versies van AV software en firewalls via de gebruikelijke route (configuratiescherm, software etc) adequaat verwijderen, of moet dat altijd via die apart te downloaden tool van Symantec rnav2003.exe?

4. Of is het ook mogelijk naast de "oude" situatie andere nieuwe AV software (bijv McAfee) te installeren?

Bedankt alvast voor de reakties.

[P4, WinXP Pro SP2, NAV 2003, Norton personal firewall 2004]

PS: sorry indien bepaalde vragen misschien al op het forum beantwoord zijn, maar de forum-zoek-functie werkt (om onduidelijke redenen) niet bij mij; ik krijg op iedere zoekopdracht als resultaat dat er niets gevonden wordt, ook als ik de geavanceerde zoekfunctie gebruik.

1. Op zich wel al is het wel zo dat de manier van scannen ook steeds veranderd.

2.Zou ik niet doen. Schone instalatie is beter.

3.Je kan Norton gewoon verwijderen en dat word ook aangeraden. Mocht het niet gaan dan pas de tooltjes gebruiken.

4. Twee antivirus producten naast elkaar gaan elkaar vet in de weg zitten.

PS: Waarom Norton... en betalen?? Er zijn prima gratis opties!

Laatst bewerkt:
Tot op heden heb ik geen enkel probleem ondervonden met het updaten van Norton.
En dat gaat terug tot 2002.
Wanneer er dan toch problemen optreden ligt dat waarschijnlijk toch aan de PC of gebruiker van die PC.
Waarom Norton en geen gratis versie?
Heb bij een aantal familieleden en vrienden de "rommel" op moeten ruimen omdat ze een gratis Anti-virus programma gebruikten. Dat ligt natuurlijk ook aan de gebruiker en z'n PC, maar toch.
Ik heb sinds installatie op m'n "hoofd" PC nog nooit last gehad van virussen en/of trojans of wat dan ook.
Maar dit is mijn mening en zo heeft iedereen daar zo z'n eigen ideeen over.

Je zal voor de gein eens op Norton moeten zoeken en het aantal problemen daarmee tellen dat op Helpmij voorbij komt;)

Dat weet ik en daar heb ik net mijn mening over gegeven.
Wanneer je het aantal klachten neerzet naast het aantal tevreden gebruikers zal je ook versteld staan.
Maar ja, tevreden gebruikers zie je niet klagen of om hulp vragen op helpmij.nl

Bedankt voor de feedback. Ik denk dat ik het (i.e. Security 2006) toch ga wagen ;-)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan