Norton AV 2008 na opstarten melding virus en spywarebescherming uitgeschakeld

Status
Niet open voor verdere reacties.

ikself

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 nov 2001
Hello!

k heb vandaag een trial van Norton Antivirus 2008 geïnstalleerd.

Het loopt allemaal soepel, vergeleken met eerdere Norton producten.

Nu heb ik een probleem waar ik maar niet de vinger achterkrijg.

Na een reboot krijg ik rechtsonder in beeld dat mijn virus- en spywaredefinities verouderd zijn, plús de mededeling dat ze allebei uitgeschakeld zijn, terwijl ik zeker weet dat alles ingeschakeld en up to date is! Liveupdate vindt dus ook geen nieuwe virus- en spywaredefinities.

Als ik (op het moment dat de bovenstaande meldingen nog in beeld zijn) het Protection Center opstart staat alles ook op veilig:

nortonss.JPG

En het is ook echt veilig, want ik heb er een testvirus op losgelaten waar Norton onmiddellijk bovenop springt.

Dan heb ik nog een tweede vraag:

Als je dit product koopt, hoeveel licenties heb je dan? Op sommige sites staat dat je het op 3 computers mag installeren, op de site van Symantec wordt me dit niet duidelijk.

Alvast dank! :)

Bij NAV2008 zijn dat 3 computers per licentie. De rest heb ik (helaas) geen antwoord op.

Wellicht een overbodige vraag, maar welk antivirus programma had je eerst en hoe heb je dat verwijderd?

Bij NAV2008 zijn dat 3 computers per licentie. De rest heb ik (helaas) geen antwoord op.
Dank je! :thumb:

Wellicht een overbodige vraag, maar welk antivirus programma had je eerst en hoe heb je dat verwijderd?
Ik had AVG 8.0 (free). Verwijderd op de normale manier via config-scherm. Heb alles nagekeken....er zijn geen regkeys en/of services achtergebleven.

Klopt het dat de "uitgeschakeld" melding na een paar minuten uit zichzelf verdwijnt?

Klopt het dat de "uitgeschakeld" melding na een paar minuten uit zichzelf verdwijnt?
Yep! Die verdwijnen na een paar seconden al. Ik WEET dat Norton goed staat ingesteld, maar t is gewoon irritant die melding en niet zoals t hoort.

k heb al geprobeerd het Beveiligingscentrum in te schakelen (wie weet....is t daar afhankelijk van), heb Zone-alarm helemaal uitgeschakeld, Live-update (tijdelijk) uitgezet, en dit gedaan:

http://service1.symantec.com/Support/nav.nsf/docid/2001091312421306

Maar helaas.....:confused:

Het schijnt ermee te maken te hebben dat het beveiligings-centrum van Windows sneller opstart dan Norton en daarom in eerste instantie die melding geeft:
http://www.antispywareoffensief.nl/forum/archive/index.php/t-8812.html

Dit zou de melding kunnen voorkomen:

In het configuratie scherm klikt U op "Windows beveiligingscentrum"
Onder "Informatiebronnen" klikt U op "Meldingen van beveiligingscentrum".
Verwijder het vinkje bij "Virusbeveiliging".

Het schijnt ermee te maken te hebben dat het beveiligings-centrum van Windows sneller opstart dan Norton en daarom in eerste instantie die melding geeft
Wat ik zie is niet een melding van het beveiligingscentrum; ze zijn van Norton. Én ik heb het beveiligingscentrum helemaal uitgeschakeld (via services.msc).

:o
Dan ben ik bang dat ik je ook het antwoord schuldig moet blijven helaas...

Het is normaal dat je deze melding even in beeld krijgt zoals eerder vermeld.
Bij mij gebeurd dit ook met Vista en Symantec Endpoint Protection dan zie je r.o. even een balonnetje verschijnen.
Ook op XP pc's met Symantec zie ik het zelfde gebeuren dus maak je niet ongerust je AV werkt wel (zoals je zelf al had geconstateerd).

:o
Dan ben ik bang dat ik je ook het antwoord schuldig moet blijven helaas...
Ok! In ieder geval bedankt voor je inzet :thumb: ....ik google wel ff verder.

Het is normaal dat je deze melding even in beeld krijgt zoals eerder vermeld.
Bij mij gebeurd dit ook met Vista en Symantec Endpoint Protection dan zie je r.o. even een balonnetje verschijnen.
Ook op XP pc's met Symantec zie ik het zelfde gebeuren dus maak je niet ongerust je AV werkt wel (zoals je zelf al had geconstateerd).
Ik maak me ook geen zorgen om mijn protectie....t is alleen irritant. Maar aan de andere kant: deze ingebakken melding is dus niet betrouwbaar....voor t zelfde is er ECHT iets mis, ben je totaal niet beschermd en ga je vrolijk door totdat.....anders probeer ik morgen wel ff contact met Symantec te zoeken.
Bedankt in ieder geval!

Probeer eens de nieuwste updates manueel te downloaden. Om dit te doen bekijk deze link.Herstart je pc nadien.
Indien het nog niet werkt probeer dit dan.

Mijn probleem is opgelost.

Hoe heb ik dat gedaan? Door Norton van m'n computer af te halen en ervoor te zorgen dat het er nooit weer op komt!

Hier staat waarom! :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan