Norton blokkeert een download die veilig is

Status
Niet open voor verdere reacties.

jme1951

Gebruiker
Lid geworden
8 feb 2008
bij het downloaden van een bestand dat van een veilige site komt wordt de download geblokkeerd door Norton Utilities.
Het is een zip-bestand. Hoe kan ik het bestand toch downloaden?

Bijlagen

Norton even uitzetten?

Norton Utilities is toch geen beveiligingsprogramma?
Ga naar systeemvak en RMK (rechtermuisknop) de Norton Security icon, daar kun je (tijdelijk) in en uitschakelen.
  1. Klik met de rechtermuisknop op het pictogram van het Norton-product in het meldingsgebied (systeemvak) op de taakbalk. Klik dan op het volgende:
    • Auto-Protect uitschakelen
    • Firewall uitschakelen
  2. Selecteer in het venster Beveiligingsverzoek in de keuzelijst Selecteer de duur hoelang Norton-bescherming uitgeschakeld moet blijven.
  3. Klik op OK.

Norton schakelt de functies automatisch in nadat de opgegeven tijd in het venster Beveiligingsverzoek is verstreken. Wanneer u Norton-bescherming handmatig wilt inschakelen, klikt u met de rechtermuisknop in het meldingsgebied op de taakbalk. Klik vervolgens op Auto-Protect inschakelen / Firewall inschakelen.
Tip
Overigens kun je na het downloaden de map/bestanden altijd even scannen. RMK > Norton Security > Nu scannen

Laatst bewerkt:
Dat doe je dan snel. Wat is het, Norton Utilities of Norton Security? Geef volledige en juiste informatie. Lijkt mij een nepmelding! Welk site-adres is dat? Of het is een melding van de browser.

Onder downloads staat UserGuide...pdf?

Norton Security geeft altijd rechtsonder in het beeldscherm de melding.

Laatst bewerkt:
En je document in #1 laat niets zien, deze is leeg.

Lijkt me duidelijk.

@edmoor
Bevat jouw gedownload document dan geen afbeelding?

Nee, ik zie niets.
Alsog ik een nieuw Word document open.

Ik ga het op een andere manier oplossen. Ik vraag de fabrikant een USB-stick op te sturen.
Allen bedankt voor jullie reacties

mod edit: screenshot verwijderd

Laatst bewerkt door een moderator:
Dat zie ik wel als ik het document in Open Office open.

Mooi, dat schiet op. Wat concludeer jij dan aan de hand van de afbeelding die jij ziet.

Wat TS al zegt, dat een download wordt geblokkeerd.
Persoonlijk heb ik iets tegen Norton en kan er dus verder niets over zeggen.

Persoonlijk heb ik iets tegen Norton en kan er dus verder niets over zeggen.
Jij bent toch een prof? Dan laat je je door zoiets niet leiden.

Naar mijn mening is dat überhaupt geen melding van Norton Security. Ik heb met Norton meer dan tien jaar ervaring en die doet dergelijke meldingen niet. Downloads worden rechtsonder in het scherm gecontroleerd en daarbij kun je ook op details klikken e.d.

Dit lijkt mij meer een instelling van de browser of een nep pop-up. De site wordt als veilig gezien door Norton. Als Norton inderdaad die melding doet dan zal het een onveilige download zijn.

Het is jammer dat TS dan niet het adres geeft, dan kan ik het testen/zien wat er aan de hand is.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan