Norton en alles loopt veel trager?

Status
Niet open voor verdere reacties.

musicalsan

Gebruiker
Lid geworden
23 dec 2001
hey,

ik heb sinds gisteren draadloos internet, geïnstalleerd door de technieker van het telcombedrijf, dus daar heb ikzeker al niet mee geknoeid.
Bij die verbinding hoort ook een 'norton online' (speciaal ontworpen voor Belgacom).
Nu loopt sinds die geïnstalleerd is, een heleboel mis...

opstarten van de comp duurt nu 8(!!!) minuten.
verder geven programma's constant foutmeldingen, gaat het surfen echt ontzettend traag (de pagina's lijken zich maar heel traag te openen), 2 verschillende programma's tegelijkertijd is om problemen vragen (de ene 'bevriest' zolang de andere bezig is), de email vraagt plots om zijn wachtwoord, en 9/10 keer ontstaat er een time out bij het ophalen van de berichten (emailscan van Norton?)

Is dit een Norton probleem? Of is het een geheugenprobleem?
Zou het helpen mocht ik alvast een aantal programma's uit opstarten uitschakelen?

Groetjes,

sandra

Sandra

Is dit een Norton probleem? Of is het een geheugenprobleem?
Het is altijd Norton, ziet er verder leuk uit maar het vertraagd altijd het hele systeem:P of je hebt veel geheugen die het makkelijk aan kan. hoeveel heb je?

Zou het helpen mocht ik alvast een aantal programma's uit opstarten uitschakelen?
Ja het is beter om niets in je opstarten map te hebben staan, of bij instellingen van programma's te zeggen om automatisch te starte bij aanmelden windows. Vind ik dan...

ok, ga effe de volkomen leek uithangen...
waar zie ik hoeveel geheugen ik heb?
Hoe vink ik die opstartprogramma's uit, want als ik dat doe, dan start Xp in veilige modus...
het rare is: Norton staat niet bij de opstartprogramma's, wel een heleboel andere dingen en het tabblad 'services' is nog veel meer gevuld...

alvast bedankt!

waar zie ik hoeveel geheugen ik heb?

Rechtermuisknop op deze computer, eigenschappen, rechtsonderin zie je staan ...MB RAM

Hoe vink ik die opstartprogramma's uit, want als ik dat doe, dan start Xp in veilige modus...

START>Alle programma's>Opstarten moet je even kijken wat daar in staat, staat er niks in dan is het goed. verder kan je bijv in msn kijken bij opties of het niet automatisch opstart, dat soort dingen.

het rare is: Norton staat niet bij de opstartprogramma's, wel een heleboel andere dingen en het tabblad 'services' is nog veel meer gevuld
Norton start altijd op.

je kan ook op control alt delete drukken en bij prestaties kijken hoeveel RAM/Geheugen hij van je pc vraagt, of hij helemaal max is of dat hij heel laag is.

ai... 256 MB

de map opstartprogramma's staat vol! Ik kan het niet kopieren, dus kan je dat hier niet laten zien

ctrl-alt-del : totaal 365920, limiet 632296, piek 554164
fysiek : totaal 261616, beschikbaar 100836, systeemcache 73460,
kernel: totaal 87736, in wisselbestand 70140, niet in wisselbestand 17604

Ik vermoed dat dit wil zeggen dat mijn geheugen te klein is he?

Sandra

256 is niet wat je zegt goed, maar het is voldoende, en taskmanager zegt ook dat maar de helft in gebruik is. daar kan het niet aan liggen.
bij fysiek geheugen zegt hij dat er nog 100 beschikbaar is. miss is je processor te traag of staat je pc vol met spyware. wat is je processor snelheid. staat ook bij control alt delete of rechtermuisknop op deze computer > eigenschappen

ik heb een screenshot bij gedaan, het enige waar je naar moet kijken is rood om cirkelt, die andere moet je niet naar kijken.

Jij zegt ook dat je opstart lijst helemaal vol staat. hebben we het wel over hetzelfde?:p
In je start menu het mapje Opstarten, daarin staan misschien een aantal programma's, dat moet je even leeghalen. het zijn toch maar snelkoppelingen.

PS maak anders er een screenshot van. (control alt delete-taskmanager)

Bijlagen

• naamloos.GIF
    naamloos.GIF
    71,7 KB · Weergaven: 60
Laatst bewerkt:
Ja, we hadden het dus over iets anders...

Heb het mapje leeggemaakt hoor.
Duurt wel effe... die comp is echt supertraag!

bijgevoegd : scrshot van mijn prestaties... lol

veel lijkt er mij niet op te zien!

Bijlagen

• geheugen.GIF
    geheugen.GIF
    33,5 KB · Weergaven: 33
hij zegt dat er nog geheugen over is. het hoeft niet perse het geheugen te zijn, maar norton verpest gewoon je pc ( bij mij dan ) hij checkt alles, bij alles wat je deot gaat hij zitten scannen en daarom vertraagt de boel. misschien norton eens verwijderen en voor alternatief kijken?

ok, norton verwijderd, en nu loopt het helemaal mis.
volgens de helpdesk van Belgacom is er iets misgegaan bij het verwijderen van Norton, waardoor deze niet helemaal eraf is.
Bij het opstarten (en tussendoor) krijg ik steeds de melding dat een DLL (ene van symantec) niet kan gestart worden. Deze zou ondertussen ook de oorzaak ervan zijn dat mijn internet het niet correct doet.
Kan iemand mij verderhelpen? (mag dit in dit topic of moet ik een ander openen?)

Alvast bedankt!

maar norton verpest gewoon je pc ( bij mij dan ) hij checkt alles, bij alles wat je deot gaat hij zitten scannen en daarom vertraagt de boel. misschien norton eens verwijderen en voor alternatief kijken?

Jaaah norton verwijderen! :thumb:

Ik heb het ook gedaan met mijn computer en die ging een stuk sneller toen hij eraf was:D

Ik raad je trouwens aan om AVG als virusscanner te nemen.
(link >> http://www.grisoft.com/doc/downloads-products/us/crp/0?prd=ish )

Werkt bij mij uitstekend, maar hoor ook dat Nod32 zeer goede prestaties levert.
(link >> http://www.download.com/NOD32-Stand...-2000-XP-/3000-2239_4-10475647.html?tag=lst-1)

Aan jou de keus

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan