Norton firewall soms wel soms niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

huijb

Supermoderator
Forumleiding
Supermoderator
Lid geworden
19 dec 2001
Ik heb vandaag Norton firewall 2003 geinstalleerd, maar ik krijg hem niet aan de gang. Ik heb bij het tabblad Home Networking een single adres ingevuld tw. 10.0.0.138, van mijn ADSL VPN verbinding, hiermee werkte het vanmiddag wel, nadat ik mijn computer weer opnieuw heb opgestart doet hij het weer niet. Ik heb al mijn IP-adres met subnetmask 255.255.255.0 geprobeerd werkt ook niet. Ik weet het nu eigenlijk niet meer. Iemand een idee wat ik verkeerd doe.

Ik heb program scanning gedaan en alles staat op automatic.

Doe die ip-nr's. bij home network even verwijderen en laat norton deze zelf detecteren door de wizzard te nemen.
Veranderd dit de nr's en lost dit alle probs op?
Als alles op automatic staat moet het verder lukken zou je zeggen, of als je een netwerk hebt kun je hiermee problemen hebben...

Ik heb al een paar keer die wizard gedraaid. En dan wordt er ook wel wat gevonden, maar zonder resultaat.
Weet je wat raar is, als ik norton op disable zet, vervolgens zonealarm even activeer, om daarna weer te sluiten, en dan norton weer op enable zet doet hij het wel. Start ik daarna de computer opnieuw op, dan krijg ik weer geen verbinding. Wat betreft problemen met dat netwerk, dat komt later wel, eerst maar even deze computer met norton aan de gang krijgen.

Kan je dan nog vertellen dat Nis niet is gemaakt om met een andere firewall samen te werken, misschien ligt het daarwel aan. Nis2002 en ZA gingen wel aardig samen btw.

Laatst bewerkt:
Tsja wat is naast elkaar, ik laat Zonealarm niet opstarten dus hij is niet actief als ik probeer met Norton te werken.

Het lag dus toch aan Zonealarm, ondanks dat ik hem uitgevinkt had bij msconfig. Je moet Zonealarm toch eerst echt helemaal verwijderen. Hierna NPF geinstalleerd en inderdaad, hierna zonder problemen Norton aan de gang gekregen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan