Norton Firewall uit?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Pablo
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Pablo

Gebruiker
Lid geworden
28 nov 2000
Ik heb NIS 2003 en ben zeer tevreden. Vanwege een router met firewall wil ik nu het firewallgedeelte van Norton compleet uitschakelen (ook geen opstarten meer), maar antivirus natuurlijk wel behouden. Hoe kan ik de firewall compleet uitzetten?

waarom zou je dat doen als je zeer tevreden bent ?
tegenwoordig wordn ook steed vaker modems " gehackt".

Mij is verteld dat de twee firewalls elkaar kunnen tegenwerken en dus problemen veroorzaken. Is dat dus niet zo? Ik voel me veiliger als ik Norton kan behouden, maar OE is al twee keer vastgelopen en ik dacht dus dat dat door de twee firewalls zou kunnen komen.

Misschien bedoel je dat een modem met ingebouwde routerfunctie en vervolgens daarachter nog weer een router porblemen kan veroorzaken ?

Ga er vanuit dat je ADSL hebt ? Welk type modem heb je ?

Norton firewall zal je melden als er contact vanaf je computer naar buiten/binnen gemaakt wil worden.
Waardoor je dan attent wordt gemaakt dat er iets op je computer staat en waarop je dan aktie kunt ondernemen dit uit te zoeken.
( doormiddel van een spywarecontrole/online virusscan/Hijack log in geval je dat wordt geadviseerd )

Geen van dit alles zal gebeuren met de router firewall.
Dat OE vastloopt zal een andere reden hebben en dat is pas uit te zoeken als je precies vermeld wat en wanneer dat gebeurd.
En daar die 2 met elkaar verbonden zijn, hoe staat het met IE, ook problemen of is het beperkt tot je mailprogramma.

Ik heb de computer teruggebracht, want hij was net gekocht. Ik zit nu op school, vandaar dat het even duurt voordat ik reageer. Ook IE liep vast. De tweede computer kreeg het zelfde probleem en meldde bij een herstart BOOTFAILURE. Die is dus nu ook terug (die was geupgrade!!). Klopt het dat dit dus niet aan de router en Norton kan liggen?

Ik heb kabelinternet (Quicknet), die de router ingaat en vandaar gaan dus twee snoeren naar de twee computers. Ik zou juist vanwege de meldingen van NIS deze graag behouden. Ik heb al 5 jaar zonder problemen ermee gewerkt.

Groetjes en blijf svp antwoord geven!

Volgens mij ligt het idd niet aan de router in combi met de NIS. Ik heb vrijwel hetzelfde maar heb 1 pc. NIS 2004 en router D-Link met dus de ingebouwde firewall. No probs at all. Provider eveneens Multikabel (Quicknet).

Nou, laten we dan daar maar van uitgaan. Ik hoop wel dat de computerzaak nu iets ontdekt, want ik heb geen zin om alles te installeren en volgende week met hetzelfde te zitten. Nog suggesties??

Het eerste wat je doet als er problemen met IE ( waaronder OE ) zijn is het repareren of opnieuw installeren.
Krijg je een specifieke foutmelding dan geeft het vaak een aanwijzing waar of wat er beschadigd is.
Dus mogelijk zal de computerzaak dit als eerste doen.
Vastlopen van OE alleen kan veel redenen hebben, verstopte mail/virus op de server enz.

Ben benieuwd als je de computer terugkrijgt wat ze gedaan hebben of zeggen waar het aan heeft gelegen.
En nee die combinatie is niet de schuldige.

Ik zal alle informatie die ik krijg hier melden. Het rare is dat het probleem zich op beide computers voordeed ( virus???), terwijl ik toch NIS 2003 erop had.

Ik doe het volgende: zonder internetverbinding installeer ik NIS 2003, ga dan online om te updaten. Dat lijkt me toch veilig. Daarom zou ik een virus ook raar vinden. Hopelijk kan ik jullie snel melden wat de computerlui zeggen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan