norton ghost 12 en nieuwe PC

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ronald Baert

Gebruiker
Lid geworden
4 jul 2008
Hallo, binnenkort heb ik een nieuwe PC met windows 7. op mijn oude XP home pc maakte ik regelmatig een image van de HD, mijn vraag is nu of ik dit programma (ghost 12) ook kan gebruiken op mijn nieuwe PC met windows 7 en die bovendien 62bits is of zal ghost 15 moeten aangeschaft worden?.

Groeten,

R. Baert

image maken

Hallo Jasper, heb eens gegoogled op norton site en inderdaad Ghost 12 zal niet werken, 15 blijkbaar wel maar is Engelstalig! en is bovendien vrij duur (voor wat ik het zal gebruiken= 3 maandelijks een image maken van goeddraaiend systeem op dat ogenblik) Acronis lijkt me ook wel wat en is bovendien Nederlandstalig, k'heb geen ervaring met acronis true image (met ghost 12 wel maar dat valt uit de boot met mijn nieuw toekomstig systeem) dus wat denk je eventueel van acronis? ondersteund win 7 64 bits ik heb in het verleden al enkele malen een image moeten terugzetten wegens "vodden" op mijn PC, ik wil het eigenlijk niet missen zo'n program.

groeten,

R. Baert

Hallo,

Ja, een image van uw computer is wel erg handig. Norton Ghost en Acronis True Home zijn concurrenten van elkaar. Ik gebruik zelf ook Acronis True Home en het is een heel fijn programma! U kunt o.a een opstartbare boot cd maken. Dit betekent dat als ooit uw computer niet meer opstart (wat niet te hopen is), u de cd in uw computer doet en uw image selecteert en zo kunt terugzetten. Maarja...Acronis True Home is ook een trial (30 dagen)...:(
Helaas bij de trial zijn ook niet alle functies beschikbaar...u moet beschikken over een serial die u bij de installatie van de trial in moet voeren. :(

Ik heb voor u een handleiding gezocht voor Acronis True Home:
Klik hier

En de Nederlandse versie:
Klik hier

Uiteraard is deze versie van Acronis True Home helemaal compatibel met windows 7! :)

Groetjes,
Jasper

Laatst bewerkt:
Acronis

Hallo Jasper, bedankt voor de info, acronis true image lijkt me wel wat en is in Nederlands en goedkoper dan Ghost 15, ik lees alvast de handleiding en als ik het nieuwe systeem heb schaf ik het aan denk ik.

R.B

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan