Norton Ghost 15

Status
Niet open voor verdere reacties.

kenneth123

Gebruiker
Lid geworden
27 apr 2012
Ik heb 15 Laptops (hetzelfde type) waarvan 1 volledig geïnstalleerd is. Ik zou hiervan een image willen maken naar een externe harde schijf en deze dan op de andere 14 laptops willen installeren.
Moet ik dan op elke laptop norton ghost hebben staan of kan ik dat ook via mijn 'moeder' laptop welke volledig geïnstalleerd en geconfigureerd is? Of nog beter, als ik de externe HD via usb aansluit op de te installeren laptops, werkt dat dan zonder installatie van norton ghost?
Ik geraak er niet echt aan uit aan dat programma en een fatsoenlijke handleiding voor wat ik het nodig heb kan ik ook niet echt vinden..

Alvast bedankt!

Normaal gesproken kun je met dat soort tools een bootable media maken waar je van op kan starten en waarmee je een eerder gemaakt image kan maken maar ook terugzetten.

Nu weet ik niet of je die 15 machines (in het geval van windows) in 1 netwerk gaat gebruiken maar volledig gekloonde machines willen nog wel eens raar op elkaar reageren lees je ook even in in sysprep.
En als je windows 7 gebruikt (kan ook met andere os'sen hoor) kun je ghost ook vergeten en volledig met microsoft tools gaan werken (http://technet.microsoft.com/library/ee523217.aspx)

Dat zou ik wel zeer vreemd vinden als dat zo maar zou kunnen. Je zit toch immers met licenties van het OS en mogelijk ook andere programma's.

Dat zou ik wel zeer vreemd vinden als dat zo maar zou kunnen. Je zit toch immers met licenties van het OS en mogelijk ook andere programma's.

(en) Handleiding

de laptops hebben allemaal een windows xp licentie..
zou het ook niet mogelijk zijn om bvb van de software apart een image te maken en deze zo op alle andere PC's te zetten?
Ofwel om de licenties achteraf opnieuw in te geven..
Ik kan ook alle programma's afzonderlijk per PC installeren maar ik ben daar meer als ne dag mee bezig per pc en tzou gemakkelijk zijn moest dat kunnen via een image..

Ja, als je nu eens een image maakt met Norton Ghost van dat moederlaptop op een externe HDD. Dan sluit je die aan op de nieuwe laptop en stopt de SRD (Symantec Recovery Disk = installatie dvd Norton Ghost in de laptop. Dan start je daar van op. Dan krijg je volgens mij een optie voor herstellen. Dan moet je de image op de externe HDD kunnen selecteren en dan herstellen. Anders zou ik het niet weten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan