Norton Ghost 9.0

Status
Niet open voor verdere reacties.

gkesler

Gebruiker
Lid geworden
14 dec 2000
Na me verdiept te hebben in het programma Norton Ghost 9.0 heb ik gisteren dit programma aangeschaft. Ik heb hier geen spijt van! Ik vind de uiterlijke verzorging van dit programma erg goed en ook het maken van back-ups gaat erg snel en zonder die ouderwetse DOS-omgeving! Omdat ik al in het bezit was van Norton Ghost 2003 kon ik volgens de Symantec klantenservice overgaan tot aankoop van de zgn upgrade-versie die bijna de helft goedkoper was! Mijn verbazing was echter groot toen ik in de handleiding las dat voor installatie van het nieuwe programma het oude Ghost 2003 eerst verwijderd moest worden. Het is mij dan ook niet duidelijk hoe dan gecontroleerd kan worden of je de upgrade-versie wel of niet terecht gebruikt! Met andere woorden: volgens mij werkt de zgn. upgrade-versie op elke pc!
Ben ik nu gek of is Symantec gek of gaat het hier puur om een (auteursrechtelijke) formaliteit? Volgens mij is de upgrade-versie dus precies hetzelfde als de full-version-versie met resp. een cd-rom met Norton Ghost 9.0 en een cd-rom met Norton Ghost 2003!

Laatst bewerkt:
Ha die Guido,

Zou best kunnen zijn dat er na de-installatie van Ghost 2003 iets achterblijft in het register zodat je echt alleen maar de upgrade versie nodig hebt. Vergelijk het maar eens met de nieuwere versies van Norton Anti-Virus: Als je gebruikersperiode van 1 jaar voorbij is, kun je niet zondermeer de boel de-installeren en weer eropzetten, de pc zal dan toch aangeven dat je toe bent aan een nieuwe Norton.

Groetjes,

George

Je zou gewoon even de grootte van beide paketten moeten vergelijken. Grote kans dat de volledige versie gewoon groter en dus anders is.

Beste Raymond,

Uiteraard kon ik dat in de winkel niet vergelijken. Wel heb ik de verpakkingen bekeken en ze waren qua lay-out en ook qua aangegeven inhoud volkomen identiek! Bovendien wordt bij beide pakketten het programma van de voorganger, Norton 2003 nog eens bijgeleverd voor gebruikers van Windows Me en ouder. dus ik vind het toch vreemd....

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan