Norton Ghost 9.0

Status
Niet open voor verdere reacties.

babybox

Gebruiker
Lid geworden
23 okt 2004
Ik heb nog wat vragen over Norton Ghost 9.0 (ondanks dat ik de search-functie in Helpmij heb gebruikt en alles erover heb gelezen op helpmij) verder heb ik ook flink gegoogled.)

Daarbij moet ik aantekenen dat ik absoluut geen ervaring heb met een image-programma als Norton Ghost. Dus hoop ik dat jullie antwoorden kunnen geven op mijn vragen, zonder te zuchten/verwijten aangezien ik echt mijn best heb gedaan om antwoorden te vinden op mijn vragen alvorens deze hier te stellen

Alvast bedankt hieronder staan mijn vragen en ik hoop dat jullie ze kunnen beantwoorden.

Het gaat om de Engelse versie van 9.0

norton3tz.jpg

Ik heb nu 2 partities 1 van 55.3 Gb waarvan de helft beschikbaar.C) en D van 19.0 Gb . Hiernaast heb ik op een andere partitie Windows XP geinstalleerd gekregen van Mycom, daar blijf ik dus vanaf.

Alvast dank

1. Ik wil dus een back-up maken van Mijn c-schijf naar de d-schijf en als c dan ooit crasht ofo dan kan ik dus restoren vanaf d naar c. EchterC is groter dan D. Dus moet ik kiezen bij "back up drives" voor compactie. Ik heb gekozen voor compactie normaal. Echter toen Norton Ghost bijna klaar was gaf deze een fout-melding aan namelijk dat ik een probleem heb met ruimte, had ik dus nog sterker moeten verkleinen?

2. Lijdt het nog sterker verkleinen van de Images tot kwaliteits-verlies van je backup?

3. Als mijn c-schijf crasht moet ik dan de Images terugzetten mete een boot-diskette of CD-rom?
En zo ja welke. Is dat die van Norton Ghost 9.0 zelf of is dit een apart CD-rom die je nog meot aanmaken?

4. Wat wordt er allemaal geback-upped: register, plaatjes, bestanden, documenten, mp3's e.d. of alleen je register?

5. Als ik zou kiezen voor incremental-backup dan wordt er dus telekens geautomatiseerd een backup gemaakt. Echter als ik dan door een virus getroffen wordt, dan wordt deze ook gebak-upped :eek:

6. Als ik dus een back-up aan het maken ben, kan ik dan gewoon met mijjn pc werken of moet ik daarvoor bepaalde programma's afsluiten omdat hij anders niet deze programma's back-upped.

7. Kun je ook een Image van je harde-schijf branden op een DVD (ik heb een DVD-brander) en deze dan zonodig restoren?

Ik weet dat ik een boel vragen te stellen had maar ik hoop dat jullie mij toch daarmee kunnen helpen, zodat ik maar ook anderen hiervan profijt kunnen hebben.

Heel erg bedankt alvast
:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan