norton ghost of trueimage met SATA harddisk

Status
Niet open voor verdere reacties.

fransroos

Gebruiker
Lid geworden
30 nov 2005
Ik probeer nogal vaak nieuwe programmatjes uit (shareware, freeware, ed.). Hiervoor neem ik een image van mijn HD met norton Ghost zodat ik deze als er iets misloopt gemakkelijk kan terugplaatsen. Hiervoor had ik een bootdisk waarmee ik in een dos-omgeving kon opstarten om de image te nemen en om te herstellen. Ik gebruikte nu een versie van zo'n 6 jaar oud denk ik. Hetzelfde doe ik met de partitie waar mijn bedrijsinformatie opstaat.
Ik heb onlangs een nieuwe computer gekocht met onder andere een sata harddisk. Ik wens nu ook een nieuwe versie van norton ghost of eventueel Trueimage aan te schaffen. Maar werken deze programmas samen met een sata harddisk indien je via een bootdisk of bootcd opstart?

Ghost 9.0 weet ik zeker dat het kan, alleen het oude vertrouwde image van schijf werkt niet meer zoals je gewend was. Hij maakt nu images van partitie's of je kan een kopie van je schijf maken naar een andere schijf.

Je kunt het de CD van Norton opstarten en dan krijg je een soort herstelconsole omgeving. (2K en XP). De 98 versie is nog als vanouds.

Eric.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan