Norton Ghost op W-98 en W-XP

• Onderwerp starter Onderwerp starter juul
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

juul

Gebruiker
Lid geworden
29 sep 2000
Beste mensen,

Ik heb nu een computer met W-98.
Ik wil nu hiervan een image backup maken met Norton Ghost op een externe HDD.

Ik heb nu de volgende vragen :
- als ik deze backup terugzet op een nieuwe PC, moet deze PC dan een W-98 PC zijn of kan het ook een W-XP PC zijn ? zodat alle systemen van de originele PC weer werken ?
- omdat OS van de PC waarvan ik een backup maak W-98 is moet ik dan de oude versie van Norton Ghost (verzie 2003) gebruiken ? of kan het ook met de nieuwste versie 10.0 ?

Alvast bedankt voor de antwoorden.

De image terugzetten op een nieuwe PC,zal voor veel problemen zorgen.Immers de hardware zal verschillen waardoor de juiste drivers niet gevonden zullen worden.

Schoone installatie is dus de beste methode helaas.

Greetz

Wat moet je dan doen als je W-98 machine crasht en je een image backup hebt ?

De PC kan natuurlijk om verschillende redenen crashen,als dit aan de hardware zou liggen,heeft het terugzetten van een image natuurlijk weing zin.

Als de besturing,maakt niet uit welke,zodanig verstoort is,dat het niet gerepareerd kan worden,dan zet je de image terug ;) en zal je weer verder kunnen als op het moment dat je die image gemaakt hebt.

Elk programma,wat geïnstalleerd is na het maken van bedoelde image,zul je dus opnieuw moeten installeren.

Een slimme manier van een image maken is,eerst alle belangrijke data zoals,Mijn Documenten,Mail,Adress Book en de Favorieten,permanent buiten het besturingssysteem (lees aparte schijf of partitie) te plaatsen,zodat die bij een storing buiten schot blijven.

Hoe dit laatste aan te pakken lees je hier onder punt 72.

http://valkarts.nl/pctips/#mydocuments

Greetz

Beste Geertz,
OK bedankt voor je snelle antwoord.
Dit is echter het antwoord op mijn 1e vraag.
Zou je mijn 2e vraag kunnen beantwoorden ?
Alvast bedankt.

- omdat OS van de PC waarvan ik een backup maak W-98 is moet ik dan de oude versie van Norton Ghost (verzie 2003) gebruiken ? of kan het ook met de nieuwste versie 10.0 ?
Image programma's maken byte for byte kopieën,dus het is niet van belang wat er op de schijf staat en ook niet welke (Windows) besturing.

Zelf ben ik nogal gehecht aan de versie 2003,vanaf versie 9 is het volgens mij geen "echte" Ghost meer maar Drive Image,welke zij hebben overgenomen dacht ik.

Greetz

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan