Norton Ghost versie 15.0

Status
Niet open voor verdere reacties.

rene1956

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
13 dec 2009
Met het schaamrood op mijn kaken moet ik bekennen dat ik een volslagen nert ben op pc gebied. Ik heb nu Norton Ghost versie 15.0 gekocht om van mijn nieuwe PC een image te maken en deze image te bewaren op een extrene schijf. Makkelijk werd mij verteld dat wanneer er problemen zijn je deze image terug kunt zetten en alles is opgelost. Wie kan mij vertellen hoe ik met Norton Ghost kan werken. Ik heb een engelstalige beschrijving maar daar kan ik weinig mee. Wie wil er 5 minuten tijd spenderen aan mij zodat ik het programma kan gebruiken.

Ik vindt het erg ***lig dat er nog niemand gereageerd heeft.
Ik gebruik zelf GEEN Norton ghost, maar wil je wel graag helpen.

Persoonlijk blijf ik erbij dat het handmatig back-uppen van gegevens, naar een externe harde schijf nog steeds het snelste en betrouwbaarste is (het al eenvoudige kopieeren en plakken).

Ik hoor graag wat je zelf het liefste hebt.

:thumb:

norton ghost

Hallo, ik werk met ghost 14, ik heb daar al enkele malen mijn PC mee gered, naar men mij verteld is een back up iets volledig anders dan een image dit is namelijk een exacte copy van je schijf(ven) programma's en instellingen inbegrepen. Wat wel onontbeerlijk is dat je een rescue schijf moet maken (als die niet mee in de doos zou zitten) ik heb die zelf moeten maken maar heb daar de hulp bij nodig gehad van norton (via shat sessie voor de nodige handelingen) en dat liep voortreffelijk. Intussen zat mijn PC al twee maal hopeloos vast (weet niet echt de reden maar was zeker eigen schuld) en twee maal zette hij de image terug en werkte alles terug als voorheen (E-mail en internet aansluiting, instellingen, enz.) er is één ding dat je moet weten als de image van een zeg maar jaar geleden is, zonder dat je intussen de files back up te (en dat vraagt norton regelmatig na opstart van je PC), dan zet hij de PC terug naar dat ogenblik, en alles wat je na het maken van een image deed is weg (mails, geinstalleerde upgrades en programmas enz.) Ik heb een aparte Lacie externe schijf met een image van de C en D schijf op. Als je problemen hebt start je de PC op met de rescue schijf in de CD/DVD player brander en dan worden er een aantal files naar de PC gekopieerd nadien komt dan de vraag welke schijf je wil herstellen en dat lukt bij mij dus al twee maal "perfect" Ik ben zeker ook geen nerd maar had bij dit programma al veel baat. Een maal per maand doe ik een back up van de schijven naar de Lacie image schijf dan worden ontbrekende zaken (mails, instellingen en dergelijke) bij de image gevoegd en is de image altijd min of meer up to-date.

Groeten,

R. Baert

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan