Norton Ghost vertikt het...

Status
Niet open voor verdere reacties.

fun_surfer

Gebruiker
Lid geworden
25 aug 2001
Beste allemaal, ik heb een nieuw MB en sinds de installatie hiervan wil Ghost niet meer opstarten. Hij blijft bij het opstartscherm hangen, vlak voor de tekst komt. Idem dito bij opstarten vanaf diskette. Ik heb het idee dat dit een verkeerde instelling is in de BIOS, misschien heeft het iets met mijn CD-brander en CD-speler te maken...
Heeft iemand suggesties? Ik kwam er ook niet uit na uitvoerig de handleiding te hebben gelezen.

GRTZ fun_surfer.

Heb je je oude schijf bij je nieuwe moederboard gezet? Ik heb hetzelfde/soortgelijke probleem gehad.

Na een nieuw moederboard ingebouwd te hebben moest ik opnieuw Norton ghost installeren, anders deed hij het niet. Na installatie deed ghost het weer. Alleen een image terugzetten werkte ook niet, omdat ik nu andere moederboard gegevens had.

Dus, opnieuw installeren, en een nieuw image maken (met het nieuwe moederboard) zou ik proberen.

Hoi Tanja1968, ik heb sowieso alles opnieuw moeten installeren (zie deze topic) dus helaas kan het hier niet aan liggen... Ik heb Ghost geïnstalleerd en een image geprobeerd te maken maar mijn PC ging resetten en kwam bij het opnieuw opstarten noch in Ghost noch in XP. Gevolg: weer opnieuw installeren! Ghost heeft toen ook van mijn harde schijven een zooi gemaakt, maar normaal merk je daar niets van omdat hij dit tijdelijk veranderd. Alleen bij mij bleef Ghost dus hangen, al tijdens het opstarten...
Ik heb een beetje het idee dat dit met een BIOS-instelling betreffende mijn CD-speler en -brander te maken heeft, als ik nl. de opstartdiskette van ME gebruik kan hij geen drivers voor CD laden. Ik denk dus dat Ghost dit ook niet kan...
I.i.g. bedankt voor het meedenken! :thumb:

GRTZ fun_surfer.

Gevonden! Ik heb samen met mijn schoonvader de BIOS-instellingen doorgelopen (hij heeft daar meer sjoege van dan ik) en hij heeft de goede instelling gevonden! Het lag aan een IDE configuratie, die stond op 'enhanced mode' voor o.a. XP en Windows 2000, hij moest dus op 'legacy mode' staan voor o.a. MS-DOS, waar Ghost dus gebruik van maakt!

GRTZ fun_surfer.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan