Norton Ghost

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ronald Baert

Gebruiker
Lid geworden
4 jul 2008
Hallo, ik bewaar een image van mijn harde schijven (C en D schijven)op een externe HD (Lacie) en doe van mijn HD's regelmatig back ups naar deze Lacie externe schijf, als er zaken veranderen op mijn PC. Je kan de bestemming van je eenmalig gemaakte image aangeven (in mijn geval de externe HD Lacie) maar er wordt ook gevraagd waar het herstel punt moet bewaard worden, en daar is de help file niet zo duidelijk over, moet het herstel punt van de C bewaard worden op de D en van de D schijf op de C of op de externe Lacie schijf, wat doe ik daar mee? heeft iemand daar ervaring mee, by the way als je de help file van ghost volgt om een rescue disk te maken lukt dat niet op die manier, ik had hun (chat) hulp nodig om dat voor elkaar te krijgen, maar vraag me niet meer hoe want in mijn geval namen ze met mijn goedkeuring mijn PC even over.

R.B

Laatst bewerkt:
Met welke versie werk je?

Aangezien je station C en D hebt zou ik je willen aanraden altijd een onafhankelijk herstelpunt te maken van elk station (apart aanmaken). De back-ups moeten op de externe HDD komen te staan in de map Norton Backups. Stel het zo in dat er van ieder station maximaal drie back-ups worden gemaakt. De SDR (Symantec Recovery Disk) tevens de installatiedisk moet je plaatsen als je een station wilt herstellen.

Kan ook zijn dat je een kopie van het herstelpunt bedoeld. Dat gebruik ik nooit, maar dat kun je aangeven waar deze moet worden opgeslagen. Misschien moet je dan met twee externe HDD's werken.

Laatst bewerkt:
herstel punt

Hallo, ik werk met versie 12 en tot nu toe naar behoren (XP home als stuur syst.) wat ik gewoonlijk doe is één maal per zes maanden de externe Lacie formatteren (volledig leeg dus) dan maak ik een éénmalige back up (noemt Norton dat maar ik veronderstel dat het toch een image is dat bedoeld wordt) eerst van de C schijf, de bestemming van de back up wordt gevraagd en dan geef ik de externe Lacie op (is de F in mijn geval) ergens op het einde als ik me goed herinner wordt gevraagd of er een herstelpunt moet gemaakt worden en waar dat moet opgeslagen worden dan geef ik dus zoals U voorstelt ook de Lacie externe disk op? nadien doe ik hetzelfde met de D schijf (voor alle duidelijkheid ik werk dus met een dual boot systeem met op beide schijven een XP home stuursysteem) regelmatig krijg ik een pop up schermpje of er een back up moet uitgevoerd worden, ik veronderstel dat dit is omdat op de HD's continu wel iets verandert en op die manier de image/back up up to date blijft. Is dit een juiste benadering van wat U bedoeld?

Groeten en alvast bedankt voor de input,

R.B

Hallo, ik werk met versie 12 en tot nu toe naar behoren (XP home als stuur syst.) wat ik gewoonlijk doe is één maal per zes maanden de externe Lacie formatteren (volledig leeg dus)
.
Ik werk met 14.0. Dat formatteren is van die Lacie is onnodig. Normaal gesproken moet je één maal per maand een onafhankelijk hetstelpunt maken van beide stations.
dan maak ik een éénmalige back up (noemt Norton dat maar ik veronderstel dat het toch een image is dat bedoeld wordt) eerst van de C schijf, de bestemming van de back up wordt gevraagd en dan geef ik de externe Lacie op (is de F in mijn geval) ergens op het einde als ik me goed herinner wordt gevraagd of er een herstelpunt moet gemaakt worden en waar dat moet opgeslagen worden dan geef ik dus zoals U voorstelt ook de Lacie externe disk op?
.
Image of herstelpunt zal wel hetzelfde zijn in dit geval. Je krijgt eerst de vraag hele computer of herstelpunt/onafhankelijk herstelpunt, doe de laatste. Bron is C, doel is F:\Norton Backups deze wordt dan aangemaakt indien niet aanwezig. Zelfde voor D.
Maak geen incrementele (aanvullende back-ups). Dit vind ik lastig. Maar als jij het wel wilt moet je hiervoor kiezen.
nadien doe ik hetzelfde met de D schijf (voor alle duidelijkheid ik werk dus met een dual boot systeem met op beide schijven een XP home stuursysteem)
Ja, ik heb ook dual boot.
regelmatig krijg ik een pop up schermpje of er een back up moet uitgevoerd worden, ik veronderstel dat dit is omdat op de HD's continu wel iets verandert en op die manier de image/back up up to date blijft. Is dit een juiste benadering van wat U bedoeld?
Kun je dat niet uitschakelen bij instellingen/status of configuratie.?
Maak back-ups minimaal één maal per maand en voordat je grotere veranderingen aanbrengt die een zeker risico met zich meebrengen (het installeren van software e.d.).
als ik me goed herinner wordt gevraagd of er een herstelpunt moet gemaakt worden en waar dat moet opgeslagen worden dan geef ik dus zoals U voorstelt ook de Lacie externe disk op?
.
Dat klopt niet, want die vraag krijg je aan het begin. Bij 14.0 krijg je wel een vraag aan het eind of je een kopie van de back-up elders wilt opslaan. Ik doe dat nooit, maar zou wel kunnen. Ik heb twee externe HDD's en dan maak ik liever een nieuw onafhankelijk herstelpunt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan