Norton Internet Security 2003

Status
Niet open voor verdere reacties.

maxhamburg

Gebruiker
Lid geworden
12 jan 2003
Berichten
22
Voor 2 dagen heb ik Norton Internet Security 2003 gekocht en via Symantec NL gedownload. De installatie verliep vlot, maar na het heropstarten liep de pc vast. De abonnementenservice was niet geactiveerd en dus ook geen service (geen bescherming, maar ook geen internet meer...)
Dan na lang zoeken en proberen het hele geval verwijderd en opnieuw geïnstalleerd. Dan wel met succes: alles werkte, ook de live-updates. (Norton Internet Security URL wilde echter niet updaten en/of installeren). Nu start NIS soms een op, dan weer niet bij het starten van de pc. Zo heb ik af en toe helemaal geen internetverbinding meer. Wat een verbetering!?!

De pc start vrij normaal op, maar NIS komt minuten achterop. Tot 10 min na de opstart duurt het alvorens NIS reageert...

Op de helpsite en het forum van Symantec verneem ik niets daarover. Hun Belgische telefoonlijn is onherkenbaar slecht en levert niets op.
Heel frustrerend dus, na jarenlang foutloos gebruik van gratis antivirusprogramma's en firewalls...

Kan iemand mij verder helpen? Symantec zou dat in de eerste plaats moeten doen, maar daar vind ik tot nu toe geen hulp.

OS: Win XP Pro

Groeten,
MaxHamburg
 
Laatst bewerkt:
NIS 2003

Het probleem met Norton Internet Security heeft zichzelf opgelost door de laatste LiveUpdate. Blijkbaar zat er een serieuze bug in de vorige versie en die is nu opgelost.
Toch moest ik de eerste versie met RNIS en RNAV desinstalleren. De gebruikelijke uninstal-procedures werkten niet. (Ik was nl niet ingelogd als gemachtigd gebruiker).
Nu alles ok, behalve dat de opstart (onder XP) toch wel langzaam is (tot 2 minuten na de pc-opstart).

Groetjes,
Maxhamburg
 
Dat langzame opstarten is een bekend euvel bij de Symantecproducten. Kijk hier.

Zoek hier maar eens op langzaam...

Tja, dat Symantec RNIS en RNAV nodig hebben, om hun producten correct te kunnen verwijderen, lijkt mij veelzeggend genoeg...

Groetjes,
Bennie
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan