Norton Internet Security 2005

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sealord

Gebruiker
Lid geworden
17 nov 2005
Ik heb vorige week een nieuwe computer gekocht met Norton Internet Security 2005 aan boord.
Vanaf het begin loopt mijn computer regelmatig vast. Het programma dat dit veroorzaakt is ccApp.exe.
Mij is vertelt dat dit Norton is.
Kent iemand dit probleem en weet iemand hoe het op te lossen is?

Heb je zone alarm op die PC? Je bent trouwens niet de enige met dit probleem, diverse consumenten forums staan vol met deze klacht. Vele, jarenlange, Norton gebruikers, vinden deze 2005 de meest waardeloze en stappen over. Symantec heeft nog geen patch... [in ieder geval is die niet lekker vindbaar]. ccApp kan niet goed door één deur met zone alarm...

Nee ik heb geen zone alarm op mijn pc.
Bedankt voor jullie antwoorden. Ik heb de diverse forums nagekeken en lees dat er inderdaad veel problemen zijn met NIS2005.
Bij mij zit het in ieder geval niet in Outlook, dat werkt gewoon prima.
Het gebeurd meestal als ik de volgende programma's tegelijkertijd draai; MSN-Messenger+IE+WMediaplayer10.

Ik gebruik ook via mijn provider(PLanet) een andere firewall (Preventon) zou het kunnen dat dit een conflict opleverd met NIS?

edit; ik gebruik ook de gratis spamfilter van Planet trouwens.

Laatst bewerkt:
Die programma's van de provider leveren geen conflicten aangezien ze bij hun in de serverfarm ronddolen en niet op jouw pc...

Sorry, foutje...
Bij de meeste providers zit die handel in het voortraject, en wordt de boel [grof]gefilterd voor het op je pc komt.... maar ik begrijp dat jouw genereuze provider, dit [kostenloos?] aan elke user beschikbaar stelt... prachtig! Maar in dat geval kan er natuurlijk wel een leuke situatie ontstaan omdat die firewalls elkaar vliegen gaan staan afvangen.... [Trouwens hetzelfde als je de Windows firewall laat draaien terwijl je een Norton of McAfee hebt]......

Ik ga eens proberen of het opgelost is als ik Preventon verwijder en Windows firewall uitschakel.
Alvast bedankt voor je hulp.

Altijd maar één firewall gebruiken wil je soepeltje willen internetten, dus óf de NIS (firewall+AV ineen) óf Windows XP (scant geen uitgaand verkeer, minder veilig dus)+ een antivirus.
Moet ik zowel Firewall voor Internet-verbindingen als een softwarefirewall van een andere leverancier op mijn Windows XP-computer gebruiken?
Nee. Het activeren van meerdere softwarefirewalls is niet nodig voor gewone thuiscomputers, thuisnetwerken en netwerken van kleine bedrijven. Als u twee firewalls op dezelfde verbinding gebruikt, kan dit problemen met de internetverbinding veroorzaken of ander onverwacht gedrag. Eén firewall, of dit nu Firewall voor Internet-verbindingen van Windows XP is of een andere softwarefirewall, kan voorzien in de primaire beveiliging van uw computer.
http://www.microsoft.com/netherlands/beveiliging/firewall/faq.aspx#15
(geldt ook trouwens voor een antivirus, altijd maar één gebruiken)

Laatst bewerkt:
Ik heb jullie advies opgevolgd en de Preventon firewall verwijderd. Vervolgens liep mijn hele systeem vast.
Toen maar systeemherstel gedraaid en alles opnieuw geinstalleerd.
Het probleem lijkt nu te zijn verholpen.
Dank voor jullie hulp.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan