Norton Internet Security 2007

Status
Niet open voor verdere reacties.

DaveJr

Gebruiker
Lid geworden
31 dec 2007
Hallo Iedereen, ik heb een probleem en ik zal het zo goed mogelijk uitleggen voor jullie, vooral met screenshots om het wat duidelijker te maken, ik heb al meerdere mensen gevraagd, alles wat zij zeiden ging niet. Hopelijk kunnen jullie me helpen! Goed:

Ik ben sinds eergister bezig met films downloaden en op dvd proberen te zetten. Alles ging goed, totdat ik probeerde ondertiteling toe te voegen. Er stonden heel veel manieren op internet maar geen één heeft voor mij gewerkt. Toen ik gisteren het bekende Blue Screen of Death kreeg op mijn, nog best nieuwe, computer heb ik meteen alle troep er af gegooid, sinds dien heb ik het niet meer gekregen. Maar toen ik m'n PC weer opstartte wou Norton Internet Security niet meer opstarten. Dus ik wou hem via Programmas en onderdelen (ik gebruik windows vista ) Norton wou verwijderen en op nieuw installeren lukte het verwijderen ook al niet meer. Er miste nl. een file, ik ben helaas de naam ervan vergeten. Dus toen vond ik de Norton Removal tool op het internet. Die heb ik gedownload en gebruikt. Norton was er af. Goed, nu wil ik Norton er weer opzetten en hier begint het echte probleem:

Ik zal jullie vanaf het allereerste begin proberen uit te leggen: Ik heb een Cd meegekregen van onze leverancier van de computer (MyCom). Op deze CD staan een aantal tools. Ik krijg dit opstart scherm als ik die CD er in doe.
1199097680.jpg

Ik klik in dit gedeelte op de met rood omcirkelde knop, de rode horizontale lijn is om aan te geven welke functies die CD nog meer heeft. De tabbladen staan daar nl. boven.

Goed, ik klik dus op die knop en dan krijg ik dit:
1199097903.jpg

Dit betekent dus dat hij de files van de CD aan het uitpakken is naar een map, die kunnen jullie niet zien maar hij maakt de map : C:/Temp_NIS , dit staat dus voor een tijdelijke map waarin hij die bestanden zet die nodig zijn om Norton te installeren. Het werkt dus zo : Die CD van de leverancier die slaat in een tijdelijke map de originele norton bestanden op waarvanaf je norton kan installeren.

Goed, dat gaat zonder problemen helemaal naar 100% en dan krijg ik plots dit :
1199098137.jpg

Dit betekent dus dat iets het uitpakken blokkeert, iets blokkert dat hij die files niet op die map kan neerzetten. Misschien beveiliging maar ik weet dit niet. Hier is nog een uitleg over die foutmelding : http://www.microsoft.com/technet/prodtechnol/windows2000serv/reskit/w2000Msgs/3516.mspx?mfr=true maar verder kan ik daaruit niks opmaken

De enige optie hier is Close, dus dat doe ik dan maar en dan krijg ik gewoon het Setup schermpje, dan gaat hij installeren en op ongeveer 1/4e van de installatie geeft hij aan dat ie een bestand mist (logisch , dat zag je aan de foutmelding daarnet) Op dat moment krijg ik een schermpje dat je dat bestand handmatig kan selecteren, maar dat bestand staat dus gewoon niet op de computer omdat hij niet is uitgepakt vanaf de CD. Dan is de enige optie nog Cancel en dan stopt de computer de installatie en Wordt ook de temp_NIS map verwijderd omdat dat een tijdelijke map was, en ik kan weer opnieuw beginnen.

Hopelijk kunnen jullie dit begrijpen, alvast bedankt voor jullie hulp
David

P.S Zeg het asjeblieft als ik te veel plaatjes heb gepost, ik kan ook links geven als jullie dat willen.

Laatst bewerkt:
Wellicht is het niet de oplossing, maar toch...

Ik zie dat je 7-Zip hebt geinstalleerd en wellicht is dat de boosdoener.

Ik kan me namenlijk niet voorstellen dat de files op de cd standaard gebruik maken van dat programma, maar gewoon van de ingebouwde utility van Windows.

Probeer dat eens...

Alvast bedankt voor het eerste antwoord. Maar ik heb volgensmij niks geinstalleerd qua Zip bestanden. Alleen WinRAR voor .rar bestanden. Ik zal eens kijken op de 2e computer hier in huis of het daar ook met 7-zip gedaan wordt anders denk ik inderdaad dat het automatisch zo gedaan wordt. Als dit niet zo is: Bij Programma's en onderdelen zie ik nergens een Zip programma staan, weet iemand van jullie waar het dan wel opgeslagen zou moeten staan?

Ik heb even gekeken op die andere computer maar ik krijg hetzelfde als op plaatje 2, maar hier gaat het goed dus ik krijg geen foutmelding waar bij staat 7-Zip , is er een manier om dit alsnog te controleren?

Laatst bewerkt:
Het heeft er misschien niet mee temaken maar:
Staat UAC ingeschakeld?

Het spijt me, maar ik kan helaas niet antwoord geven op die vraag omdat ik niet weet hoe, kan je me dat misschien uitleggen?

UAC is uitgeschakeld, toen heb ik het opnieuw geprobeerd en helaas. Alles gaat precies zoals ik heb uitgelegd in de eerste post.

Ik weet niet zeker of het in Vista ook zo werkt, maar daar kom je snel genoeg achter.
Dus probeer de installatie eens op de volgende manier:

- Ga via "Start" naar "Uitvoeren".
- Type hier "msconfig" en klik op "OK".
- Kies op het tabblad "Algemeen" voor "Selectief opstarten".
- Verwijder bij alle opties die er komen te staan de vinkjes behalve bij "Systeem services in het geheugen laden".
- Ga naar het tabblad "Services".
- Plaats een vinkje in het selectievakje voor "Alle Microsoft-services verbergen".
- Klik op de knop "Alles uitschakelen".
- Klik op "OK" en herstart de computer.
- Installeer nu Norton, na de installatie niet de direct de computer herstarten maar eerst,
- in "msconfig" de veranderingen weer ongedaan maken door voor "Normaal opstarten" te kiezen.
- Dan de computer opnieuw opstarten.

Het spijt me Ton, maar ik heb alles uitgevoerd exact zoals jij het uitlegde maar helaas, ik krijg nogsteeds die foutmelding dat hij niet die output files kan openen. Wat is er toch aan de hand?:confused:

Goeie vraag, en ik heb het antwoord helaas niet. :(

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan