Norton Internet security loopt vast na scan

Status
Niet open voor verdere reacties.

DJ Twente

Gebruiker
Lid geworden
22 mei 2003
Hallo

Ik heb bij 2 PC's thuis Norton Internet Security 2005 geinstalleerd. Nu wil ik een volledige scan laten maken, maar zodra deze klaar is met de scan, slaat het programma vast, en krijg je van XP een foutmelding, dat het programma moet worden afgesloten. Ook bij de geplande scan op vrijdagavond krijg je het zelfde probleem.

Live-update werkt perfect, en Win XP is up to date. Aangezien dit gebeurt op beide PC's heb ik het idee dat het een fout van Norton is, maar wie weet wat er echt aan de hand is, en vooral, wat ik er aan kan doen dat dit niet meer voorkomt???

Norton al eens volledig verwijderd en opnieuw geinstalleerd?

Ja, heb ik, maar scannen doet hij niet, het enige dat ik er nu bij krijg is een foutmelding met de code 3019.6
Volgens Norton zelf is dit een teken dat Norton bepaalde onderdelen mist, maar ik heb hem toch echt helemaal geinstalleerd....

Laatst bewerkt:
H O E R A ! ! ! !

Helaas niet via deze site, maar toch gevonden wat het probleem was, en wat blijkt, het is een algemene fout.

Tijdens de installatie loopt het mis doordat de registratie van een bestand van Norton in het systeem mislukt. Als je dit alsnog doet, werkt het als een trein, althans, bij mij en nog een paar gebruikers.

Het registeren doe je als volgt. Ga naar START>>UITVOEREN en tik hier de volgende regel in :

regsvr32 c:\windows\system32\wintrust.dll

Hierna op uitvoeren klikken. Ook op de bevestiging positief reageren, en daarna je PC opnieuw opstarten.
Hierna een Handmatige SCAN uitvoeren met Norton, en klaar is kees......

Okee, de vreugde was van korte duur (3 dagen), want ik krijg de zelfde melding weer. Mocht ik de oplossing weten, dan komt die hier te staan, maar natuurlijk doe ik ook een beroep op jullie, want tja.....

We benne op de wereld om mekaar te hellepuh nie' waar???

Ik heb net Norton weer eraf gehaald met uninstall en heb daarna alles weer geinstalleerd, maar nu liet ik mijn PC niet eerder opnieuw opstarten dan dat ik Norton eerst afsloot. Je houdt namelijk tijdens de installatie een scherm in beeld van Norton, die heb ik eerst weggeklikt, en toen pas op [OK] geklikt.

Het resultaat hiervan is dat de foutmelding (3019,6) niet meer verschijnt, maar nu geeft de Scan niet meer door aan Norton dat hij het heeft afgerond. In plaats daarvan loopt hij vast na de scan en heb je er niets aan dat je het hebt laten scannen.

Dit begint hier meer op een WEBLOG te lijken, dus mijn vraag : Is er iemand die hetzelfde probleem aan het oplossen is, en die het wel is gelukt??

Oke, ik heb het voor elkaar, hier even een opsomming van hoe ik het nu gedaan heb.

- Oude versie Norton verwijderen, TweakNow Accelerator XP gebruiken om je register op te schonen.
- PC opnieuw opstarten
- Norton installeren, wanneer hij echter vraagt of je opnieuw wilt opstarten, eerst het venster van Norton sluiten. Daarna op [OK] klikken.
- Norton volgens de normale procedure installeren.
- Via www.symantec.com/avcenter/download/ op zoek naar de laatste update, en die installeren, dus NIET live-updaten.
- Ga naar het hoofdmenu van Norten, en klik op

OPTIES - ANTIVIRUS - DIVERSEN

Schakel hier het vinkje uit voor de regel:

[] Office-invoegtoepassing inschakelen

In Autoprotect en Handmatig scannen zet je het vinkje uit voor de keuze om te scannen in gecomprimeerde bestanden. Eventueel kun je "nieuwe" gecomprimeerde bestanden scannen door er met de rechter muisknop op te klikken en dan te kiezen voor "scannen met Norton Antivirus".

Bij mij werkt het nu, al is dit natuurlijk niet ideaal, dus maar hopen op een update van Symantec die dit oplost.

Greets DJ Twente

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan