Ik heb op de PC (OS = WindowsXP-SP2) van mijn vriendin Norton Internet Security 2005 geïnstalleerd. Ze gebruikt Outlook Express (zakelijk) en Incredimail (voor privé) en nu kan ze met beide email-programma's geen mail meer verzenden. Wel ontvangen!
Melding bij Outlook Express :
"De server heeft de verbinding onverwachts afgebroken. Mogelijke oorzaken zijn problemen met de server, netwerkproblemen of te lange inactiviteit."
Melding bij Incredimail :
Kan niet verbinden met inkomende server pop.hetnet.nl. Probeer het later nog eens. Details : socketerror (0), bewerking is voltooid.
Af en toe komt de melding :
"Er is geen standaard-emailcliënt geïnstalleerd of de huidige email-cliënt kan niet voldoen aan het berichtverzoek. Start Microsoft Outlook en stel deze toepassing in als standaard email-cliënt."
Ik heb zelf idee dat het met de instellingen van de firewall van Norton te maken heeft en ik ben dit nagegaan, maar ik kan niet ontdekken waar ik dat moet instellen.
Is het bovendien aan te raden om ZoneAlarm te verwijderen?
Melding bij Outlook Express :
"De server heeft de verbinding onverwachts afgebroken. Mogelijke oorzaken zijn problemen met de server, netwerkproblemen of te lange inactiviteit."
Melding bij Incredimail :
Kan niet verbinden met inkomende server pop.hetnet.nl. Probeer het later nog eens. Details : socketerror (0), bewerking is voltooid.
Af en toe komt de melding :
"Er is geen standaard-emailcliënt geïnstalleerd of de huidige email-cliënt kan niet voldoen aan het berichtverzoek. Start Microsoft Outlook en stel deze toepassing in als standaard email-cliënt."
Ik heb zelf idee dat het met de instellingen van de firewall van Norton te maken heeft en ik ben dit nagegaan, maar ik kan niet ontdekken waar ik dat moet instellen.
Is het bovendien aan te raden om ZoneAlarm te verwijderen?