Norton Internet Security/mail-problemen

Status
Niet open voor verdere reacties.

smallcat

Verenigingslid
Lid geworden
16 dec 2002
Berichten
173
Ik heb op de PC (OS = WindowsXP-SP2) van mijn vriendin Norton Internet Security 2005 geïnstalleerd. Ze gebruikt Outlook Express (zakelijk) en Incredimail (voor privé) en nu kan ze met beide email-programma's geen mail meer verzenden. Wel ontvangen!

Melding bij Outlook Express :
"De server heeft de verbinding onverwachts afgebroken. Mogelijke oorzaken zijn problemen met de server, netwerkproblemen of te lange inactiviteit."

Melding bij Incredimail :
Kan niet verbinden met inkomende server pop.hetnet.nl. Probeer het later nog eens. Details : socketerror (0), bewerking is voltooid.

Af en toe komt de melding :
"Er is geen standaard-emailcliënt geïnstalleerd of de huidige email-cliënt kan niet voldoen aan het berichtverzoek. Start Microsoft Outlook en stel deze toepassing in als standaard email-cliënt."

Ik heb zelf idee dat het met de instellingen van de firewall van Norton te maken heeft en ik ben dit nagegaan, maar ik kan niet ontdekken waar ik dat moet instellen.

Is het bovendien aan te raden om ZoneAlarm te verwijderen?
 
Je hoeft zo-ie-zo niet meer dan één firewall te gebruiken.
En kijk ook even of de standaard firewall van windows ook uit staat.
Één kapitein op een schip is genoeg. :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan