norton melding

Status
Niet open voor verdere reacties.

tisha

Gebruiker
Lid geworden
7 mei 2003
Hallo

Zoals bekend heeft de norton firewall een optie op persoonlijke gegevens te beveiligen.
Gisteravond laat kreeg ik een melding dat er geprobeerd werd mijn bankgegevens te verzenden, dit is tegengehouden door de firewall.
Maar mijn vraag is hoe kunnen die gegevens verzonden worden?
Ik heb al alle spyware eraf gegooid en ik vul niet zomaar ergens gegevens in enz.

tisha,

Ik zal het je even uitleggen:

In de Norton firewall heb je de optie om gegevens te beveiligen in de parental control (ouderlijke toezicht).
Dit om te voorkomen dat jouw kinderen (of jezelf) vertrouwde gegevens naar onbekenden sturen bijvoorbeeld via msn messnger of via email.

Zo kun je bijvoorvbeeld dit beveiligen:

Bankrekening nummer
Credit card nummer
Telefoon nummer
Huis adres
etc.

Als je dan toch een email stuurt met bijvoorbeeld je bankrekening nummer, dan krijg de andere kant sterretjes te zien in plaats van het nummer dus: *****
En jij krijgt een waarschuwing dat je dat hebt verzonden en dat is wat je ziet. Snap je?

Hoi Saldos

Ja ik begrijp het dat was mij al bekend, maar er stond in firewall dit: iets met mijn hotmail adres erin dat vond ik vreemd.

Firewall log:
Geblokkeerd
Type: HTTP
Categorie: Bankrekeningnummer
Gegevens: xxxxxx
Doel: sea1.oe.hotmail.com/cgi-bin/hmdata/mijnnaam@hotmail.com/folders/ACTIVE/

ik scan altijd regelmatig en er is niks vreemds gevonden en verder deze meldingen niet meer gehad gelukkig. :smile:

tisha,

het betekend gewoon dat iemand (in jouw huis) vanuit jouw computer van/of naar een hotmail adres jouw bankrekening nummer wilde sturen en daar kreeg je dus een waarschuwing van.

okee ik snap t.. bedankt voor je uitleg dan is dit ook weer opgelost :-)

Geplaatst door saldos
tisha,

Ik zal het je even uitleggen:

In de Norton firewall heb je de optie om gegevens te beveiligen in de parental control (ouderlijke toezicht).
Dit om te voorkomen dat jouw kinderen (of jezelf) vertrouwde gegevens naar onbekenden sturen bijvoorbeeld via msn messnger of via email.

Zo kun je bijvoorvbeeld dit beveiligen:

Bankrekening nummer
Credit card nummer
Telefoon nummer
Huis adres
etc.

Als je dan toch een email stuurt met bijvoorbeeld je bankrekening nummer, dan krijg de andere kant sterretjes te zien in plaats van het nummer dus: *****
En jij krijgt een waarschuwing dat je dat hebt verzonden en dat is wat je ziet. Snap je?

Maar saldos hoe stel ik dat goed in????
Dat parental control??
ik hoor gaarne van je??

nee bij "privacy control" en dan naar "persoonlijke gegevens" daar kun je invullen wat je wilt beveiligen tegen verzending.

parental control is iets anders dat zorgt dat kinderen niet zomaar alle sites en zo kunnen bekijken en bepaalde internettoepassingen blokkeren of voor chatsoftware blokkeren.

Sorry, mijn fout. Ik bedoel inderdaad privacy control en niet parental control.

Maar hoe stel ik daar dan in (of hoe voer ik in) banknummers enz.....

en dan nog dit:
Ik krijg met regelmaat de melding van norton dat er een attack gedaan word en deze word geblockt.
ik kan zien dat het "locall adress steeds hetzelfde is" wat kan ik daar aan doen???
kan ik dat adress bij norton invoeren om het nog meer onmogelijk te maken binnen te komen of wat zijn jullie tips?????

Tevens vraag ik me af kan ik er achter komen wie het is??????

Laatst bewerkt:
geplaatst door gebruiker220
maar hoe stel ik daar dan in (of hoe voer ik in) banknummers enz.....

gebruiker220,
zo stel je het in: open nis-status&settings-privacy control-configure-privacy information-add

daar kun je dit invullen:

information category: bank etc

decription: wat het is

information to protect: wat je wil beveiligen.

geplaatst door gebruiker220
en dan nog dit:
ik krijg met regelmaat de melding van norton dat er een attack gedaan word en deze word geblockt.
ik kan zien dat het "locall adress steeds hetzelfde is" wat kan ik daar aan doen???
kan ik dat adress bij norton invoeren om het nog meer onmogelijk te maken binnen te komen of wat zijn jullie tips?????
tevens vraag ik me af kan ik er achter komen wie het is??????

bart,
zo kun je het nog meer onmogelijk maken om hem te laten hacken:

open nis-status&settings-personal firewall-configure-home networking-add en zet hem dan bij de "restricted".

thanks maar een ander probleem is er ook nog:
Ik wilde Norton internet security 2003 over 2002 zetten en krijg dit bericht.
dat het niet kan installeren omdat ik een hoger IE nodig heb dan IE 5.01 ik heb 5.5. erop zitten en toch wil het systeem dat ik een update doe, naar IE 6.0.
Is dat echt nodig?? Of kan het anders??? Als ik hem update via de windows button krijg ik dan ook outlook versie 6.0 erop???

Laatst bewerkt:
Ja, bart. het is echt nodig op I.E.6 te installeren.

En nog iets. Zet norton 2003 niet boven op de oude Norton omdat het heel vaak dan fout gaat.
Deinstalleer je oude Norton en installeer dan vervolgens de nieuwe.

Maar kan ik dat via de button windows update doen???
(hij gaat dan naar de windows site en selecterd de update"s.....???

Geplaatst door saldos

Je kunt hier zijn adres invoeren:

http://www.ripe.net/perl/whois

En daarna kun je zijn provider de logs sturen van NIS en dan zullen zij hem wel een waarschuwing geven of afsluiten.

even nog dit (en dan heb ik wer gebnoeg geleerd!)
als ik naar bovenstaande websitega en het ip invoer moet er dan een naam of zo uitrollen??
en wat kan ik met advanced search???
ik hoor wel???

gebruik de advanced search.

Je kunt daar niet de naam zien van de persoon die je probeert te hacken.

Maar je kunt wel dit zien:

Welke provider hij heeft.
In welke stad hij woont.
En met wie je contact moet opnemen om over hem te klagen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan