norton nav of nis voor nadelen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

wurth

Gebruiker
Lid geworden
1 dec 2006
Goededag,

Ik wil nu een norton product kopen voor mijn computer maar ik weet niet welk van de 2.
Nu heb je van Norton anti virus en norton internet security.
Mijn situatie is nu zo ik heb een linksys wtr160n router voor mijn internet en netwerk dus dat is al een firewall.
Gebruik explorer versie 7 om te internetten daar zit al een phishing filter in en pop up blokkering in.
Dus nu is mijn vraag heeft het nog voordelen om internet security te kiezen in plaats van norton anti virus. Want ik denk dat internet security je systeem meer belast of is dat niet zo.

Alvast bedankt voor de hulp.

Ik zou eigenlijk helemaal geen Norton kopen.
Waarom?
Ze komen niet zo heel goed uit de testen en belasten je systeem te veel en het is te duur. Wil je persee een betaald product dan raad ik je NOD32 of Kaspersky aan maar je kan ook als je wil gratis AVAST nemen en ook dan ben je prima beveiligd.

Helemaal mee eens!

Ik gebruik sinds een jaar of 2 NOD32.

Pro tov Norton:
Veel minder belasting van je systeem, minder ruimte op je HD en geen toeters en bellen.

De norton van 2009 heeft u dan nog niet getest want deze is wel snel en goed.
En is ook klein op de harddisk 150mb max en gebruikt 9mb intern geheugen.

Laatst bewerkt:
Helemaal mee eens wurth. Zelf heb ik Norton 2009 (NAV en NIS) op meerdere systemen getest en het draaide prima. Merkte geen verschil met bijvoorbeeld Avast. Het enige nadeel vond ik wel dat Norton geen melding geeft wanneer een virus wordt gevonden dit wordt gewoon klakkeloos verwijderd. Dat is de reden waarom ik het niet gebruik maar weer terug ben bij Avast.

Of je NIS moet gebruiken hangt er van af of je de extra functies gaat gebruiken. Zelf vind ik een softwarematige firewall erg handig maar dat is iets persoonlijks. Normaal zou je genoeg moeten hebben aan Norton AntiVirus.

Wel zou je ook bijvoorbeeld Avira eens kunnen proberen, deze komt de laatste tijd erg goed (meestal als winnaar) uit de testen en is ook nog goedkoper dan Norton.
NOD32 is ook prima, maar volgens enkele testen scoort deze toch wat minder dan bijv. Avira en Norton.

Laatst bewerkt:
Kijk maar een naar de website die jij aangeeft bij de on-demand tests.

En HIER welliswaar een wat gedateerde test maar ook daar scoort NOD zeker niet beter dan Avast, Avira en Kaspersky.
Zelf heb ik ook een tijd NOD32 (v2.7) gebruikt en was daar zeer tevreden over bijna geen False Positives zeker een goed stukje software, dat wilde ik ook even kwijt.
Verder heb ik nog wel een website met testresultaten maar gezien aard van deze site zal ik de link niet posten. De resultaten wel:
The Results
(Name/Detection Rate)

1. a-squared Anti-Malware - 99.12%
2. AntiVir PE Premium - 98.88%
3. Avast! - 98.75%
4. Norton Antivirus - 98.69%
5. Ikarus Virus Utilities - 98.48%
6. Kaspersky Antivirus - 97.83%
7. BitDefender Antivirus-97.79%
8. F-Secure -97.21%
9. Zone Alarm-96.91%
10. Spy Emergency-95.64%
11. McAfee VirusScan Plus - 94.18%
12. Comodo Internet Security - 92.53%
13. Twister Anti-TrojanVirus - 92.49%
14. Rising Antivirus - 92.27%
15. Dr.Web- 92.04%
16. Norman Antivirus & Antispyware - 91.78%
17. Blink Personal Edition - 90.93%
18. PC Tools Internet Security - 89.77%
19. Nod32- 88.35%
20. AVG Antivirus - 87.45%
21. Microsoft Windows Live OneCare - 87.12%
22. MoonSecure Antivirus - 86.43%
23. Spy Sweeper with Antivirus - 84.64%
24. TrendMicro Internet Security- 84.13%
25. Spyware Terminator with Antivirus- 61.38%
26. VIPRE- 60.97%
27. 123 Spyware Free - 57.68%
28. Ad Aware - 28.04%
29. SuperAntiSpyware - 07.24%
30. Malwarebytes Anti-Malware - 02.66%

In this case we used a malware sample containing 800.025 items, in the folowing categories:
Windows Viruses, Trojans, Backdoors, Worms, Spyware, Adware, Rootkits, Exploits, Keyloggers, Hacking Tools, Malicious Scripts and other malware.

Om het even af te maken zonder dat het een welles nietes wordt. Wurth neem een pakket waar jij je fijn bij voelt, test andere pakketten ook. AV-tests zijn puur een richtlijn en geen absolute waarheid. Iedere test valt weer anders uit.
Met Vipre uit bovenstaande test kan je ook veilig zijn, hangt puur af van jouw surfgedrag.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan