Norton of AVG

Status
Niet open voor verdere reacties.

thobe76

Gebruiker
Lid geworden
2 jun 2006
Sinds de aanschaf van mijn huidige computer gebruik ik nog steeds Norton antivirus 2003
Nu denk dat deze wel een beetje verouderd is, en wil ik graag AVG Free er op zetten. Maar wat werkt dan beter: Norton 2003, weliswaar ge-update of AVG Free? Over het algemeen ben ik nog best tevreden maar NOrton neemt veel meer geheugen in.

Ik gebruik ook nog Norton 2003, maar je geeft het zelf al aan Norton gebruikt redelijk wat geheugen. AVG minder en is ook een goede scanner.

als ik een tip mag geven ??
gebruik nod !
niet gratis maar werkt perfect !
moet het gratis zijn dan zou ik voor avast free gaan, mist véél minder dan avg, imho.

Zelf gebruik ik Anti Vir.. voor de eerste 3 maanden gratis en daarna 20 euro per jaar(of gewoon opnieuw installeren:p)
ik heb al gemerkt dat Anti vir er veel meer virussen uit haald dan zelfs de nieuwste Norton 2006(met updates)
maar ja, geen een viruscanner haald alle virussen uit de lucht.. norton haald misschien weer andere uit de pc die antivir of nod 32 enz. weer er niet uithaald(en andersom)...

Groot Nadeel van Anti Vir:
Als je anti vir op je pc wilt zetten zal je minimaal een p 4 moeten hebben anders wordt hij erg sloom.. (met opstarten..)
wordt hij dan tog sloom.. start dan op via veilige modus en verwijder hem dan...

Woutertjuh88 zei:
Zelf gebruik ik Anti Vir.. voor de eerste 3 maanden gratis en daarna 20 euro per jaar(of gewoon opnieuw installeren:p)
ik heb al gemerkt dat Anti vir er veel meer virussen uit haald dan zelfs de nieuwste Norton 2006(met updates)
maar ja, geen een viruscanner haald alle virussen uit de lucht.. norton haald misschien weer andere uit de pc die antivir of nod 32 enz. weer er niet uithaald(en andersom)...

Groot Nadeel van Anti Vir:
Als je anti vir op je pc wilt zetten zal je minimaal een p 4 moeten hebben anders wordt hij erg sloom.. (met opstarten..)
wordt hij dan tog sloom.. start dan op via veilige modus en verwijder hem dan...
en antivir scant geen mail d8 ik ...
btw, nod is de enige scanner die nog geen onbekend virus heeft gemist ...

Alleen NOD32 scoort 100% en alle anderen niet. Dat wil niet zeggen dat ze heel slecht zijn maar alleen dat Nod extreem goed is. Je kan je dus gewoon afvragen of je wil betalen of niet. Betaald zou ik dus voor Nod gaan en gratis heb ik tot voor kort altijd Avast gebruikt en was er ook zeer tevreden over.

oke, ik zal kijken of avg goed werkt, Zo niet kan ik norton altijd nog terug zetten.

Ik spreek alle talen behalve BEtalen!

Er zijn meer dan voldoende goede gratis alternatieven voor Norton. AVG is daar één van en ik heb deze dan ook langere tijd naar volle tevredenheid gebruikt. Makkelijk in het gebruik, geen gezeur wat updates betreft en vooral GRATIS!!

Tegenwoordig probeer ik NOD32, niet gratis, maar toch ook weer wel.

Ontopic: als ik moet kiezen tussen twee virusscanners, wordt het bijna altijd degene wat niet Norton heet... ;)

de jean zei:
de rest was ook on-topic ...
gedeeltelijk, als er gevraagd wordt om te kiezen tussen norton of avg, zijn alle andere virusscanners imho niet geheel ontopic ;)

sjunnie zei:
gedeeltelijk, als er gevraagd wordt om te kiezen tussen norton of avg, zijn alle andere virusscanners imho niet geheel ontopic ;)
voor mij wel want relevant ...

Jammer dat het mode is om software op grond van een merknaam al bij voorbaat af te keuren. Zowel met Norton als met AVG heb ik ervaring (Norton op Desktop en AVG op Laptop) Qua virus bescherming doet AVG niet onder voor Norton. Als er al eens een virus probeerde binnen te dringen werd dat zelfde virus door beide programma's ontdekt en afgehandeld. Wel ben ik erachter dat de z.g. volledige beschermingsprogramma's zoals b.v. Norton Internet 2005 na verloop van tijd je systeem behoorlijk vertragen. Dergelijke volledige beschermingsprogramma's (welk merk dan ook) nemen te veel functies over die standaard ook al op je PC zitten. Bovendien heb ik er geen prettig gevoel bij dat een "vreemd" programma eigenlijk alles gaat controleren. Ondanks nog een half jaar abonnement tegoed bij Norton heb ik dit programma er toch afgehaald en ben ook op de Desktop overgegaan op AVG. Alles, ook het opstarten e.d. loopt nu weer veel sneller en soepeler. AVG doet gewoon waar het voor is bedoeld en dat is Virusbescherming, zonder verder allerlei functies van je PC over te nemen. Dat het bijkomstig dan ook nog gratis is, dat is meegenomen. Zorg verder voor 1 of 2 goede anti-spyware programma's (in ieder geval één met beschermingsshield) en bij normaal internetgebruik heb je dan eigenlijk nooit problemen.

Groet, Hans

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan