norton of zone alarm

Status
Niet open voor verdere reacties.

gompie1304

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
19 jan 2002
Mijn ouders hadden problemen met hun internetverbinding. Ze hebben toen voor 20 euro een mannetje laten komen die de Norton firewall eraf heeft gegooid en Zonealarm heeft geinstalleerd. Want, zo zei hij, dat was gratis... Goed internet deed het weer. Een maandje of zo. Toen viel het weer weg, maar kregen ze wel een venster met het vriendelijke verzoek om Zonealarm te kopen voor 60 euro.
Hoe zit dat nou? Is Zonealarm nu gratis of niet? En wat adviseren jullie, Zonealarm, Norton, of iets anders?
Ik vind het overigens wel duur worden voor de consument. Als je je PC een beetje goed wil beveiligen ban je jaarlijks heel wat centen kwijt.

ZoneAlarm Free Edition is - de naam zegt het al - gratis.
Tijdens de installatie ervan wordt er wel twee keer gevraagd of je toch niet liever ZoneAlarm Pro wilt hebben (zie handleiding ZoneAlarm hieronder). Dus als daar (misschien per ongeluk) een vinkje bij Zone Alarm Pro is gezet, is het begrijpelijk dat er nu die vraag tot betaling komt.
Je kunt natuurlijk altijd deze versie verwijderen en de Free Edition gaan gebruiken.
Overigens hoeft een goede beveiliging niets te kosten.
Ik gebruik het volgende en dat is helemaal gratis:

- AVG Antivirus free edition
- ZoneAlarm free edition
- SpywareBlaster
- SpyBot S & D met Resident en Teatimer ingeschakeld
- Ad-aware SE

AVG Antivirus is zo ingesteld dat hij elke dag automatisch update.
ZoneAlarm staat zo ingesteld dat hij in full stealth modus werkt, waardoor de pc onzichtbaar is voor andere pc's.
Met Windows taakplanner worden SpywareBlaster, Spybot en Ad-aware 1 x per week gestart en vervolgens geupdate en uitgevoerd.
Ik heb nooit last van virussen of spyware.

Downloaden:

AVG Antivirus.
ZoneAlarm.
SpywareBlaster.
Spybot S & D.
Ad-aware SE.

Handleidingen:

AVG Antivirus.
ZoneAlarm.
SpywareBlaster.
Spybot S & D.
Ad-aware SE.