Norton Personal Firewall

Status
Niet open voor verdere reacties.

gompie1304

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
19 jan 2002
Ik heb na het Blastervirus maar eens de Norton Firewall geinstalleerd. Vanaf dat moment wordt ik helemaal mesjokke van alle meldingen over geblokkeerde inbraakpogingen. Meestal gaat het om Invalid TCP Flags van overal ter werled, maar bijv. ook van Chello uit Arnhem. Chello is mijn provider. Hoe ga ik hier goed mee om, want nu blokkeer ik alles handmatig. Ik weet ook niet of dat wel goed is.

Ja hoor, heb hetzelfde, zet anders de Alerting Level even wat lager in Norton Firewall, dan krijg je niet elke keer de melding te zien maar zie je alleen maar een uitroepteken knipperen op je Firewall icoon in je tray.

Geplaatst door Caspar107
Ja hoor, heb hetzelfde, zet anders de Alerting Level even wat lager in Norton Firewall, dan krijg je niet elke keer de melding te zien maar zie je alleen maar een uitroepteken knipperen op je Firewall icoon in je tray.

Sorry voor de late reactie Caspar. Ik heb geen email gekregen nav je bericht. Wat je adviseert heb ik al gedaan. Maar ik vind dat uitroeptekentje behoorlijk irritant. Maar wat zijn dat voor meldingen. En als ik je advies volg: Hoe weet ik nou of de melding serieus en gevaarlijk is t.o.v. ongevaarlijk?

Je kan toch altijd zien wat het betekent, ik heb de firewall in de NIS zitten en met rechtsklik op dat icoontje met uitroepteken kan ik nadere info lezen, details qua waarschuwing en zo.

Geplaatst door gezina
Je kan toch altijd zien wat het betekent, ik heb de firewall in de NIS zitten en met rechtsklik op dat icoontje met uitroepteken kan ik nadere info lezen, details qua waarschuwing en zo.

Ja, maar dan kan ik om de 5 min. dat uitroeptekentje aanklikken. Vind jij dat niet lastig? Bovendien heb ik de indruk dat het allemaal niet zo gevaarlijk is, hoewel de helpfunctie van Norton me daar niet echt zekerheid in biedt. Ik zou liever alleen meldingen krijgen bij gevaar (bijv. andere helpmijers die in mijn PC proberen in te breken :) )

Als je de firewall op de aanbevolen instellingen hebt staan kan er niet zo veel gebeuren, zo heb ik dat ook, wat meer info van Symantec. Wel is het wat drukker wat meldingen betreft, daar is niet veel aan te doen. Bovendien hoef je niet elke keer te klikken op dat icoon, je firewall geeft alleen een melding dat het voor 30 min. is geblokkeerd.

Just to make sure, je kan eventueel nog een poortscan doen, als het goed is moeten de poorten na de scan op stealth staan. Scroll wat naar beneden en klik op All Service Ports.
https://grc.com/x/ne.dll?bh0bkyd2

Je zal waarschijnlijk een schermpje krijgen voor toestemming alvorens op de site te kunnen komen, klik ja.

Geplaatst door gezina
Just to make sure, je kan eventueel nog een poortscan doen, als het goed is moeten de poorten na de scan op stealth staan. Scroll wat naar beneden en klik op All Service Ports.
https://grc.com/x/ne.dll?bh0bkyd2

Je zal waarschijnlijk een schermpje krijgen voor toestemming alvorens op de site te kunnen komen, klik ja.

Ik heb de poortscan uitgevoerd. Alles staat op stealth. Wat betekent dat? Overigens heb ik met overnet nog steeds een low ID!

Mocht je nog wat testen willen uitvoeren: *klik*.

Stealth is het beste resultaat wat je kan krijgen, dan wordt je 'niet gezien of je bestaat niet' zoals GRC dat zo fraai uitdrukt. Wat een low ID is, geen idee.

Geplaatst door gezina
Mocht je nog wat testen willen uitvoeren: *klik*.

Stealth is het beste resultaat wat je kan krijgen, dan wordt je 'niet gezien of je bestaat niet' zoals GRC dat zo fraai uitdrukt. Wat een low ID is, geen idee.

Haha, sorry, ik haal vragen door elkaar. Low ID heeft te maken met mijn router, in combinatie met P2P netwerken. Bij een lowID haal je niet de maximale downloadcapaciteit uit het systeem. Maar dit terzijde.
Ik begrijp dat alles er bij mij dus goed uitziet. Opvallend, want ik zie dat ik de test heb uitgevoerd terwijl ik de firewall had uitgeschakeld. Ik ga nog even met je advies aan de gang, kijken of ik het allemaal kan begrijpen. Thx Gezina.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan