norton serial probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

a194645

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 nov 2001
ik koop elk jaar norton antivirus , ik heb 2003 ,2004 en ook 2005 ( met doosje en cd ligaal gekocht in de winkel )
heb nooit problemen gehad met norton , maar nu heb ik mijn laptop geformatteert en alles opnieuw opgezet , als ik nu norton wil installeren zegt ie dat de serial key zijn maximale toegelaten installaties overschreden heeft ( zo iets ongeveer was het toch )

is dit normaal het heeft me wel 50 € gekost ( ik zou nog kunnen bellen ofzoiets maar daar wil ik me echt niet mee bezig houden )

graag had ik dus gewoon informatie of dit mss bij norton 2005 normaal is want ik heb de voorigen na een format altijd probleemloos terug kunnen installeren

mvg
johnny

Heb hetzelfde probleem gehad met NSW2004, Symantec heeft wel verwijdertooltjes op de site staan voor de diverse programma's maar hiermee worden dus niet ALLE sleutels verwijderd.!
Ikzelf heb handmatig ALLE sleutels die met Symantec aan Norton en/of Symantec gerelateerd waren uit het register verwijderd, je bent een half uurtje bezig maar dan kun je wel weer een vol jaar updaten en het lijkt mij dat het aantal installaties dan ook weer gereset is.

Succes d'rmee

lijkt me sterk??
dus als ik mijn pc een paar maal in een jaar formateer kan ik na de derde maal niet meer installeren?

@speedlimit hij heeft zijn pc geformateerd dus die sleutels zouden dan weg moeten zijn.

amai , ja koopt een dure virusscan en je mag je pc niet meer formateren of je moet hem opnieuw kopen , dat kan ik slecht geloven en als het waar is zal norton een klant kwijt zijn volgend jaar :(

mvg
johnny

Heb ook 2005 Enkel Norton antievires, welke ik al zeker dit jaar al een25 keer er opnieuw heb opgezet na een format.
Betreft een test computer welke onbeschermt aan het internet hang,en dan wordt ingeschakelt om te kijken welke rommel er steeds wordt uigehaalt door Norton.
Dus vindt ik het vreemd dat je hem niet meer kan installen!

vint het ook vreemd , zou het kunnen dat mijn serial op het internet versprijd is ? en gebruikt word door andere ?

is maar een gedacht dat in me opkomt

groetjes
johnny

je bent een half uurtje bezig maar dan kun je wel weer een vol jaar updaten
Nou.................maak van dat half uurtje maar gerust een dik uur. De rest klopt wel. Ik maak altijd grondig schoon en krijg altijd een nieuwe ingangsdatum.
Een systeem dat er geen 'Norton geheugen' meer heeft opzitten kan ook niet meer tellen hoe vaak de cd is gebruikt. Vind ik trouwens belachelijk in deze tijd met al die virussen/trojans en spyware. Soms formatteer je gewoon voor het gemak.

ik tracht met mijn beperkte kennis een vriend te helpen.
Hij kreeg bericht van Norton dat er een programmeerfout was. Pc loopt traag en geen protect meer.
Ik heb zijn norton eraf gegooid.
Hoe moet het om alles te verwijderen, kwestie van de antivirus er opnieuw op te zetten.
Sluit dus wel aan bij beginvraag, dacht ik.

Even het progje Rnav.exe (Remove Nav.) ophalen bij Symantec.
En voor Nis (Norton Internet Security) is er Rnis.exe.

Succ6.

Voor het gemak van onze zuiderbuur heb ik hem gisteren al een nieuwe Serial Key gestuurd.
Hij had er al reeds voor betaald (€ 50.-) volgens zijn zeggen.

Zelf ga ik naar start/uitvoeren en typ regedit.
Vervolgens exporteer ik (linksboven) het register naar een goede plek die ik daarvoor gereserveerd heb.
Dan typ je met zoeken vervolgens Symantec in.
Je werkt alles af. Secuur werkje. Goed kijken wat je verwijderd.
Vervolgens herhaal je dit nog eens door Norton in te typen.

Tenslotte er nog even flink er overheen met een goede registercleaner er overheen. Zo kom je tenminste van een hoop overbodige rommel af. Ander maakt Symantec de volgende overal files aan met een (1) er achter.
Als je er geen verstand van je systeem hebt vooral niets anders verwijderen dan dingen die met Norton en Symantec te maken hebben.

Toch vreemd dat je na een 'format' de melding krijgt van het overschreiden van het maximaal toegestane aantal installs..... je register is dan toch ook weg geweest.
Het probleem kan zich wel voordoen na een 'normale' verwijdering van de software en dan weer gaat herinstalleren, dan blijken dus niet alle sleutels verwijderd te zijn.

Trouwens, dat halfuurtje kan ook 40 minuten geweest zijn hoor:D

Geplaatst door Elisa
Zelf ga ik naar start/uitvoeren en typ regedit.
Vervolgens exporteer ik (linksboven) het register naar een goede plek die ik daarvoor gereserveerd heb.
Dan typ je met zoeken vervolgens Symantec in.
Je werkt alles af. Secuur werkje. Goed kijken wat je verwijderd.
Vervolgens herhaal je dit nog eens door Norton in te typen.

Tenslotte er nog even flink er overheen met een goede registercleaner er overheen. Zo kom je tenminste van een hoop overbodige rommel af. Ander maakt Symantec de volgende overal files aan met een (1) er achter.
Als je er geen verstand van je systeem hebt vooral niets anders verwijderen dan dingen die met Norton en Symantec te maken hebben.

Mmm, dit heb ik vorige week ook gedaan. Heel secuur alles eraf gehaald.

Daarna kon ik geen systeem herstel meer uitvoeren en was de afdeling " help en ondersteuning " weg.....

Ja, toen heb ik alles maar verwijderd....is dus ook een optie:o

Dan heb je het toch niet secuur genoeg gedaan :p
Ik doe het al een jaar of 3 zo.
LOL, ik begrijp uberhaupt niet hoe je dat voor elkaar hebt gekregen. Maar........je kon Norton er wel schoon opzetten ;)
Jeminee, geen backup gemaakt ook!
Je werkt alles af. Secuur werkje. Goed kijken wat je verwijderd zeg ik niets voor niets.

Off the record....... mmm, jawel. Ik maak altijd updates. ik had er al rekening mee gehouden dat ik dit zou tegenkomen.

Nou in het register stonden files die begonnen met
" sym..." die wel iets met symantec te maken hebben,
maar er waren er ook bij die er niets mee te maken hadden. En daar ga je dan dus de mist mee in.

Maar het is niet erg als je een keer flink op je " be..ie" gaat....:D

Laatst bewerkt:
:D :D :D
Zo leren we het allemaal. Ik heb met het register nooit dat probleem gehad. Wel met de beveiliging. Heel stom als je je eigen schijf niet op kunt. Daar leer je alleen maar van." sym..." die wel iets met symantec te maken hebben,
Alleen maar nemen als je Symantec of Norton ziet staan. Dan kan er echt niets verkeerd gaan.
Bovendien denk ik dat je dan niet op 'zoeken' zelf bent afgegaan maar dat je op eigen houtje ook nog wat 'meepikte' :D

Het is toch echt heel simpel hoor, je zoekt eerst op 'symantec' en verwijder een voor een de sleutels die je met zoeken vindt, daarna zoek je op 'norton' en doe hetzelfde.
Als je daarmee klaar bent zoek je wederom op 'symantec' en daarna weer op 'norton'en als het register dan aangeeft dat het niets meer heeft gevonden moet het toch echt allemaal weg zijn.

Format C: is misschien makkelijker maar de nieuwe install duurt minstens zolang als het handmatig sleutels verwijderen, tís maar waar je voor kiest:thumb: .

Toch vreemd dat je na een 'format' de melding krijgt van het overschreiden van het maximaal toegestane aantal installs..... je register is dan toch ook weg geweest.
Speedlimit, ik heb je bericht gemist. Ik beweer al een tijdje dat Windows het een en ander meeneemt naar de volgende schijf. Ergens in Windows kom je dan een map tegen waarvan je denkt: snotverdorie hoe komen die gegevens daar in. Van iemand hier hoorde ik dat je alleen echt alles weghaald door de schijf of 'iets' even te verwijderen. (zou ik moeten opzoeken ik heb het natuurlijk bewaard)

a194645, dDat heb ik helemaal over het hoofd gezien.
Hoe heb je geformatteerd? Snel of lang?
Het lijkt me toch dat je dit op de schijf moet zoeken en niet op de cd.

Heb je overigens al geprobeerd om die cd te kopieeren op een rw? Soms krijg je de gekste meldingen als er iets niet goed zit.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan