Norton Speed Disk

Status
Niet open voor verdere reacties.

snel0026

Verenigingslid
Lid geworden
10 feb 2002
Ik heb Norton System Works opnieuw moeten installeren omdat ik problemen had met herkenbaarheid van één van mijn partities op de HD.
Alles draait weer perfect, behalve Speed Disk.
Ik krijg de volgende mededeling:

"Het besturingssysteem of een ander proces heeft momenteel exclusieve toegang tot dit station of tot enkele bestanden hierop"

Vervolgens vraagt het programma of ik bij het opnieuw opstarten van het systeem een scandisk wil uitvoeren.

Wat kan de reden zijn dat Speed Disk niet te gebruiken is?

Mvrgr.
Wim

HI, Wat voor OS heb je?

De melding geeft in theorie aan dat een ander proces ook op de schijf leest.

Je hebt een paar opties:
De makkelijkste:
Booten in safe-mode (dus tijdens het starten een paar keer op F8 drukken, krijg je een opstartmenu, daar kies je Safe Mode (Veilige Modus). Je scherm ziet er dan niet uit, maar je kunt dan hoogstwaarschijnlijk wel SD draaien.

Moeilijker:
In windows 98, CTRL_ALT_DEL (1 keer !!) dan alles beindigen, behalve Explorer en Systray. Dan defrag starten.
In windows 2000, ctlr+alt+del, klik task-manager. Dan bij applicaties kijken wat er draait. heb je een Antivirus draaien? afsluiten. Andere dingen waarvan je vermoed dat ze op de schijf bezig zijn, ook afsluiten.

Veiligste optie is om te defraggen in safe mode.

GJ

Dit lost niets op. In veilige mode kan ik speed disk evenmin draaien.

Ik gebruik Windows XP SP1 en heb NSW op mijn laptop geïnstalleerd. Boven op mijn PC werkt deze versie perfect (ook met Windows XP SP1).

Ik heb geprobeerd om NSW 2003 opnieuw te installeren, maar nu kan ik Norton Utility niet draaien omdat "er al NU is geïnstalleerd", terwijl ik NSW toch via de officiële weg heb verwijderd.

Wat nu????

Ik ben eruit !

Ik heb eerst alles van Norton verwijderd.
Toen heb ik rigoreus alle verwijzingen in het register naar symantec en naar norton verwijderd. Het waren er ontiegelijk veel.

Computer opnieuw opgestart.

Norton opnieuw geinstalleerd en voila. Alles werkt! Zelfs Disk Doctor en Speed Disk.

In ieder geval hartstikke bedankt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan