norton systemworks 2003

Status
Niet open voor verdere reacties.

pierre27

Gebruiker
Lid geworden
14 jul 2001
Goeden Avond,
bezit een 666-Mhz computer met Win-XP-prof.
Heb daarop geinstalleerd Norton SystemWorks 2003.
Tot vandaag werkte dit programma correct, echter nu staat ineens het pictogram niet meer in de taakbalk, het is verdwenen.
In het status system van anti-virus staat AUTO-PROTECT op UIT (rood), door er op te klikken kan men in het volgende scherm A-P inschakelen, echter hierop komt geen enkele reaktie, hij blijft op UIT staan.
E-MAIL SCANNEN staat op FOUT (rood), dat proggie krijg ik ook niet op groen.
Mijn virusdefinities zijn van 5-11-2003, dat werkt dus feilloos evenals AUTOMATISCHE LIVEUPDATE, die staat op AAN.
Hoe krijg ik mijn computer weer beschermd ??????
Heb geen proggies geinstalleerd of iets anders stom gedaan, van het ene moment op het andere (opstarten computer) werkt anti-virus niet meer.
gr.
Pierre

Gescant!!!!!!

Crash,
dank je voor je reaktie, ik wist dat je veel van Norton wist, omdat ik je naam ook steeds tegen kwam in de vragen, welke ik vond in de zoekfunktie over dit onderwerp.
Ik heb je advies opgevolgd, de Symatic-scan on line mijn computer laten scannen, bij tiscali kon ik niet inloggen.

Alles is GROEN, behalve "Hacker Exposure Check", bij de details is alleen "ICMP.ping 5000" open, de rest is "STEALTH".
Geen virus ontdekt.
Nog andere suggesties????
mvg
Pierre

Re: Gescant!!!!!!

Geplaatst door pierre27

Alles is GROEN, behalve "Hacker Exposure Check", bij de details is alleen "ICMP.ping 5000" open, de rest is "STEALTH".
Geen virus ontdekt.
Nog andere suggesties????
mvg
Pierre

Dat alles stealth is, is de uitkomst van de Symantec Security Scan, heb je ook de Virus Detection gedaan.
Wat ging er mis bij HOUSECALL ?

Je kan ook nog bij PANDA een online scan doen.

Re: Gescant!!!!!!

Geplaatst door pierre27
bij tiscali kon ik niet inloggen.
Zoals eerde aangegeven werd heb je waarschijnlijk de security check van Symantec gedaan.
Bij Tiscali geef je wel toestemming als er gevraagd wordt iets te installeren?
Dit is nodig om de online virusscan te doen.

Pierre,

Ik heb hetzelfde probleem als Jozo. Heb bij www.housecall.nl de optie SCAN NU gekozen en dat ging prima. Geen virussen gevonden, toch het probleem blijft.

Weet je nog een suggestie of moet ik anders maar Norton opnieuw gaan installeren?

groet,

Robin

Zelfs opnieuw geinstalleerd !!!!!!

Robin,
ik heb systemworks eerst verwijderd, omdat er bij mij ook geen virussen werden gevonden, daarna SW. opnieuw geinstalleerd, maar HET EUVEL BLEEF.
Waarschijnlijk heeft SW. in het register of ergens anders, iets achtergelaten, zodat na de geheel nieuwe installatie,
het programma (NA) niet was ingeschakeld cq. ingeschakeld kon worden.
Ik heb het na dagen uit proberen nog een keer geprobeerd, weer lukte het niet.
Ik ben daarna nog vele dagen aan het klooien geweest, echter zonder resultaat.
Ten einde raad heb ik mijn C-schijf geformateerd en win-xp-prof. opnieuw geinstalleerd.
ALLES WERKT NU WEER ALS VANOUDS ,zoals het moet!!!
Het is wel een hoop werk, tenzij je een herstelpunt terugzet, waar SW. het nog goed doet,
ik had die helaas niet, omdat ik ze op al mijn schijven had uitgeschakeld.
sucses
groetjes
Pierre

dit probleem heb ik ook!

Ook bij mij wil de auto-protect niet meer aan.

Mijn firewall komt regelmatig met de pop-up:

"your firewall has detected that application c:\WINDOWS\SYSTEM\CODE.exe was replaced by another application with description 'dialer-app'.
Do you want to accept replacement of this application?

Lijkt me niet.
Weet iemand raad? formatteren trekt me niet erg aan...

Ik heb in het verleden Norton helemaal kunnen verwijderen via de Keys registers. Dit op instructie van iemand van de Helpmj. Het was een uurtje werk maar ik kon toen NOrton probleemloos weer opnieuw installeren.

Helaas ben ik die instructie kwijt en kan deze ook niet meer vinden op Helpmij.

Weet iemand voor mij de instructie om Norton goed te verwijderen ?

groet

Robin

Re: dit probleem heb ik ook!

Geplaatst door Alda
Ook bij mij wil de auto-protect niet meer aan.

Mijn firewall komt regelmatig met de pop-up:

"your firewall has detected that application c:\WINDOWS\SYSTEM\CODE.exe was replaced by another application with description 'dialer-app'.
Do you want to accept replacement of this application?

Lijkt me niet.
Weet iemand raad? formatteren trekt me niet erg aan...

Hier heb je al een uitstekend advies gehad, voer dat eens uit.

opgelost

met dank aan iedereen en vooral Pieter, het probleem is opgelost. Wat fantastisch zo'n man die het ganse land van de hijackers af helpt!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan