Norton-Thuisnetwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.

janky

Gebruiker
Lid geworden
26 jul 2001
Berichten
236
Ben bezig met het opzetten van een netwerkje.
Middels een E-Techrouter heb ik twee pc's aangesloten en internet werkt.(chello)
Nu wil ik die twee ook laten delen van bestanden/mappen en printer.
Heb de procedure van werKgroepnaam, computernaam ed doorlopen. Kan beide pc's door middel van pingen bereiken. Heb een aantal mappen gedeeld evenzo de printer.
Echter als ik ze wil benaderen via mijn netwerklocaties krijg ik de bekende melding geen rechten en data onjuist.
Zet ik mijn firewal uit dan lukt het wel.
Heb in Norton 2004 IP range aangegeven onder network maar helaas het lukt dus niet.Heeft iemand ervaring met Norton 2004 en thuisnetwerk instellen??
De firewall van xp en de router staan uit!
Heb op 1 pc XP Home en op de andere XP Prof.

Nou heb ik me laten vertellen dat de firewall van de router beter zou zijn dan Norton.
Als argument gaf men dat een hardwarematige firewall beter was dan een softwarematige.
Klopt dit?
 
Hopenlijk dat Saldos deze vraag leest, misschien dat hij nog suggesties heeft wat betreft norton??
 
Lees dit maar even. Dat zal hopelijk je probleem wel oplossen:

http://service1.symantec.com/SUPPOR...8825684e005cd390?OpenDocument&src=bar_sch_nam

http://service1.symantec.com/SUPPOR...88256ce70064910f?OpenDocument&src=bar_sch_nam

Zoals jij al zei moet je op beide pc's de xp firewall uitzetten ook.
Als de IP range niet werkt, zet dan alleen het ip adres van de pc die je wil bereiken i.p.v. een range. Kijk dan of dat lukt.

Zet ook de norton firewall ook wat lager en kijk of je wel verbinding krijgt dan.

En wat betreft het verschil tussen hardware firewall en software firewall: ze beveiligen je pc op een verschillende manier, dus je kunt niet zeggen dat de een beter is dan de andere. Maar je kunt ook beide gebruiken, maar dan moet je de software firewall niet te hoog zetten alleen.
Het voordeel van een software firewall is dat je kunt zien welke programma's toegang tot het internet willen krijgen. Zo kun je trojans en spyware makkelijk bespeuren.
 
Heb de afgelopen dagen alle varianten van instellen geprobeerd.
Uiteindelijk lukte het met alleen IP van de pc waar ik mee wil delen in te voeren en vervolgens het niveau van beveiligen lager te zetten.
Maar als ik de pc reboot dan kan ik weer geen gedeelde mappen benaderen.
Als ik dan vervolgens Nis open en op Network op OK klik lukt het wel. Het lijkt wel of Norton gewoon niets vasthoudt!
Snap echt niet waarom dit allemaal zo moet.
Heb tig keer alles nagelopen en hij blijft dus op Norton hikken. Nog suggesties?
 
ja janky,
Verwijder Norton helemaal van je pc en installeer hem dan opnieuw.
Na de installatie en de reboot van je pc krijg je weer een wizzard daarin wordt jouw netwerk automatisch gedetecteerd door Norton. Volg de wizzard gewoon en je probleem is opgelost.

Succes.
 
Deze optie heb ik ook al gehad maar heeft niets opgelost.
Zal hem dus na een reboot gewoon steeds moeten aanklikken of een andere firewal erop.
Maar in ieder geval bedankt voor je hulp Saldos.
 
janky,
Doe dit:
Verwijder NIs opnieuw en installeer hem opnieuw.
Maar let op: tijdens de installatie wordt je gevraagd of je parental contol wilt installeren.
Daar moet je "ja"op zeggen.
Na de installatie hoef je de parental contol niet aan te zetten, maar het moet wel geinstalleerd worden tijdens de installatie.
Kijk dat of je verbinding met het netwerk goed is.

En zo niet, dan kan ik nog maar 1 ding bedenken en dat is dat je spyware hebt op de pc.
Scan je pc dan met adaware en spybot om te kijken of je spyware hebt.

Succes.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan