Norton virusscanner is niet in te schakelen

Status
Niet open voor verdere reacties.

brutuske

Gebruiker
Lid geworden
31 okt 2004
Beste mensen

ik zag vanmorgen tot mijn grote verbazing toen ik mijn pc aan zette dat de FIREWALLen de Virusscanner allebei van norton gewoon uitgeschakeld waren
nu heb ik mijn FIREWALL wel weer in kunnen schakelen maar helaas mijn Virusscanner niet meer.
krijg dan de melding dat er een interne fout aangetroffen is in norton virusscanner

ik denk dat misschien gekomen is door spyware of iets dergelijks .

ik ben zelf een ontzettende leek wat computer betreft maar mogelijk dat er toch iemand is die mij op weg kan helpen zodat mijn pc toch weer beveiligd is

ik wacht rustig af

Bert

Je kunt het best even scannen op spyware en virussen.
Want dit is een bekent probleem van norton als je deze zaken op je pc hebt rond zwerven, neem even een online scanner om te scannen.

Scan ook even met ADAWARE
en met SPYBOT op spyware.:thumb:

Laatst bewerkt:
maar als ik nu een goede virusscanner wil kopen en een goede spyware scanner wat rden jullie mij dan aan om te kopen .
ik krijg nog weleens reaktie's die zeggen dat norton niet goed is

hopelijk heeft een van jullie voor mij het pasklare antwoord

Bert

Ik werk zelf met Norman een gartis licentie van een jaar via computer idee verder staan er hier nog vier pc met kaspersky vind ik persoonlijk ook een goede scanner neemt ook niet zo veel van je geheugen in beslag.

Norton blijk veel geheugen weg te nemen waardoor je pc trager word.

Voor spyware gebruik ik adaware en spybot deze kun je gratis downloaden.
Er zijn ook mensen die werken met HITMAN PRO is ook gratis zitten maardere programma's in verwerkt die na elkaar draaien en de spyware verwijdert.

Hitman Pro zou ik je afraden gezien de problemen met het programma die we hier op het forum zien.
Wat Norton betreft, het kan een virus zijn of spyware maar het kan natuurlijk ook gewoon een fout zijn in het programma. Mocht je met een online scan niks kunnen vinden dan raad ik je aan het programma te verwijderen en opnieuw te instaleren.Wil je Norton niet neer dan is het duo Avast en Zone Alarm een beproefd duo. Voor Avast zou je eventueel ook AVG kunnen nemen.

Hitman Pro zou ik je afraden gezien de probelmen met het programma die we hier op het forum zien

Die problemen had ik dus ook maar op de andere pc's hier draaid die nog zonder problemen, ik heb zelf de voor keur aan adaware en spybot.

welkom op helpmij

Hoi,

Ik heb de titel van je vraag aangepast, aangezien de titel wat over de inhoud dient te zeggen en dringende hulp wil iedereen graag die hier komt :) Verder heb ik hem in de juiste sektie verplaatst.

Zie het artikel in HelpMij van vandaag over het Sober virus. Hierin wordt gezegd dat dit virus kans ziet o.a. je virusscanner uit te schakelen...!
Joop

nu heb ik alles gedraaid en krijg mijn Norton virusscanner nog niet ingeschakeld , wat moet ik nu doen om mijn pc tyoch optimaal te beveiligen

en wie kan mij nu een heel goed antwoord geven op de vraag welke virusscanner ik nu het beste kan gebruiken en welke Spyware cleaner (of hoe het dan ook mag heten )

ik hoop op een goed antwoord

Bert

Een goede scanner is karsperky en spyware scanners kun je gratis downloaden van internet.

Je zou norton eens kunnen verwijderen en opnieuw installeren kan zijn dat die dan wel weer doet.

Optimaal beveiligen zal een probleem worden je kunt wel voorzorgs maatregelen nemen dmv boven genoemde programma's er waard steeds weer nieuwe troep rond op internet dus vaak scannen is wel een hoofdzaak en gebruik een goede firewal

Simpel gezegd moet je eerst scannen met b.v. Housecall of je niet besmet bent met het sober virus. Daarna moet je je norton virusscanner opnieuw installeren en onmiddellijk de laatste nieuwe updates binnenhalen. Dan zou alles weer i.o. moeten zijn.
adres van trend micro house call is: http://housecall.trendmicro.com/
Joop

en wie kan mij nu een heel goed antwoord geven op de vraag welke virusscanner ik nu het beste kan gebruiken en welke Spyware cleaner (of hoe het dan ook mag heten )

Toch al gedaan??

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan