Norton Windoctor fouten repareren?

Status
Niet open voor verdere reacties.

sunsnow

Gebruiker
Lid geworden
15 feb 2003
Goedemorgen,

Ik heb Norton Systemworks Professional 2004 geinstalleerd en mijn laptop gescan met windoctor. Nu worden er een aantal fouten geconstanteerd in verschillende rubrieken. Is het verstandig deze fouten zomaar te laten repareren of moet ik ze juist negeren. De fouten zeggen mij niets en komen mij dus niet bekend voor bij welk programma dit zou moeten zijn.

Kan iemand mij daarnaast uitleggen wat windoctor eigenlijk doet met als hij deze fouten gaat repareren?

Registersleutels kunnen verwijzen naar bestanden of installaties die niet meer op je pc staan. Deze worden gewoon verwijderd. Het is echter geen noodzaak deze te verwijderen, ze worden meestal weer overschreven met nieuwe verwijzingen.

In twee jaar gebruik van System Works heb ik nooit enig voordeel bemerkt ervan. Het doet van alles, maar geeft geen snelheidswinst of een langer behoud van een gezonde windowsinstallatie. Zelf tweak ik alleen nog het register met regedit en laat de rest voor wat het is.

Er zijn talloze programma's die van alles doen zonder duidelijk doel, maar met veel beloftes. Norton is daar het beste in ;) Hun virusscanner is erg goed, de rest wat overbodig, omdat het geen controle geeft aan de gebruiker.

Zijn er nog meer mensen die hun positieve of minder positieve ervaringen willen delen over genoemd programma? Graag zie ik jullie reacties.

Jammer dat er geen mensen meer hebben gereageerd. Hier sluit ik dan ook mijn vraagstelling, want mijn probleem is opgelost.

Je bent wel erg haastig.
Ik dweep met Norton Systemworks.
Dat is het eerste wat ik er weer opgooi.
Ik flik het zelfs om van C:\ naar E:\ te slepen (als programma's het vertikken daar te gaan staan waar ik wil) en dan komt Norton vanzelf wel met de oplossing.
Maar......................ik blijf er wel bij. Ik laat niets door Norton zelf repareren want dan grijpt hij soms ook weer terug naar net verwijderde bestanden als oplossing. Niet echt handig dus.

Een tweede oplosser is bij mij System Mechanic en als ik het helemaal niet meer zie zitten duik ik zelf het register in.

Dank je voor je reactie. Begin al meer de voordelen in te zien van Norton Systemworks. Maar wat je al zij, wees voorzichtig met de reparaties.

Ik heb ook wel een gedaan
repair all

ik had 80 problemem
20 links had hij gerepareerd en de rest heeft hij weggegooid

ik dacht
oeps als windows nu nog maar wil opstarten

maar ik heb er nooit problemem mee gehad

zou ook geen goede naam opleveren als z`n progamma belangrijke bestanden zou weggooien

het kan misschien wel gebeuren
maar het zal niet vaak gebeuren

greets seawolf/sonar

Hoe controleerde je dat achteraf?

Ik ga er n.l. van uit dat de eerste correctie- keuze ook Norton's keuze is. Er daar zie ik vaak genoeg mijn prullenbak in staan. Dus herstellen met dat en dat file in de prullenbak.
Daarom blijf ik er liever zelf bij. Waar ik wel altijd problemen mee heb zijn die active X dingen. Geen idee wat ik er mee moet of wat het is. Dat laat ik Norton maar opknappen.

Ben het volledig met jullie eens. Ik blijf goed volgen wat Norton doet. Maar heb ook steeds de meeste foutmeldingen met Active-X elementen. Laat deze dan toch maar door Norton oplossen. Ik zou zelf ook echt niet wat ik hier mee moet doen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan