Norton

Status
Niet open voor verdere reacties.

lazzaro

Gebruiker
Lid geworden
25 apr 2002
Hoi:D
ik heb sinds kort norton antivirus 2004.
nu is het zo , als ik het progje eMule wilt afsluiten , dan gaat norton eerst alle binnegehaalde bestandjes van emule scannen , daarwil ik dus snel van af , wandt er gaat wel 10 minuten over heen eer norton er eens een keertje klaar mee is , terwijl het vaak gaat om een half gedownd bestandje .
heb norton al opnieuw geinstalleerd , maar die actie blijft van norton .
denk dat het aan de instellingen ligt , maar weet niet waar ik daar moet weze bij norton , wie wel ?

Geplaatst door lazzaro
Hoi:D
ik heb sinds kort norton antivirus 2004.
nu is het zo , als ik het progje eMule wilt afsluiten , dan gaat norton eerst alle binnegehaalde bestandjes van emule scannen , daarwil ik dus snel van af , wandt er gaat wel 10 minuten over heen eer norton er eens een keertje klaar mee is , terwijl het vaak gaat om een half gedownd bestandje .
heb norton al opnieuw geinstalleerd , maar die actie blijft van norton .
denk dat het aan de instellingen ligt , maar weet niet waar ik daar moet weze bij norton , wie wel ?

Wees blij dat Norton dit doet, anders zou het wel eens kunnen, dat je een hoop virussen en andere troep binnen krijgt.

hoi !ja ok dat snap ik dat norton scanne , maar norton doet het steeds opnieuw , ook steeds dat zelfde bestand , die al gescand is . en dan doet hij er wel eruug lang over eer hij klaar is met scanne , en dat voor een bestandje 10 -20 minuten scanne pffff
En meestal ,als er een besmet bestand binne komt , krijg ik altijd de melding , er is een virus aangetroffen , en word verwijderd ,

lazzaro,
scan met norton in de veilige modus. Dat gaat veeel sneller.
Het tweede wat je kunt doen in om in Nrton naar de opties te gaan en dan naar uitzonderingen en daar de map van emule toe te voegen. Dan wordt het niet gescand. Nadeel hiervan is dat als je een virus hebt in de map van emule, dan wordt het ook niet gescand en dan blijft het virus daarin zitten.

Laate reactie

Hoi saldos :)

hier een wat laate reactie vanwege vacantie .
alsnog nu nog ff eenvraagjuu
:D
als ik norton zo heb ingesteld ,dat hij emule niet meer scand op virusse , dan is het toch nog wel , dat als ik een bestand binnen haald met eMule , en er zit daar een virus in verstopt , nog wel een waarschuwing van norton krijg , dat ik een virus op me pc hebt binne gehaald , ??

indien de map waar je de bestanden van emule krijg zich bevind in de map van emule, dan zal je het niet zien als er een virus binnenkort als je hem bij de uitzonderingen zet.

Maar ik zit even te kijken naar deze zit weer even:"als ik het progje eMule wilt afsluiten , dan gaat norton eerst alle binnegehaalde bestandjes van emule scannen , daarwil ik dus snel van af , wandt er gaat wel 10 minuten over heen eer norton er eens een keertje klaar mee is"....en ik moet zeggen dat ik dit vreemd vind, want waarom scand Norton dit eigenlijk? Norton hoort dit niet te scannen tenzij jij opdracht geeft om te scannen. Norton hoeft dit namelijk niet te scannen omdat de autoprotect van Norton je een waarschuwing zou moeten geven zonder te scannen.
Nu nu komt mijn vraag: weet je zeker dat het Norton is die dit scand en niet een andere programma toevallig? Staat er ook Norton bij als je aan het scannen bent?

Hoi

als ik eMule afsluit , dan krijg ik rechts onder aan me scherm ,een klein schermpje van norton , met de melding dat norton enkele bestanden in de eMule temp map eerst gaat controleren op virusen .
en dat controleren gaat zo heftig dat ,ik tijdens dat scannen , verder niks meer kan doen met me pc .
als ik voor dat ik eMule afsluit , me internet verbinding verbreek,en daarna norton afsluit.
dan kan ik eMule zonder probleem afsluiten.

Saldos , dit staat er om het op te lossen

" You should disable real-time scan of eMule temporary folder"

uuuhhh hoe doe je dat bij norton ......
jij een idee ?:rolleyes:

Open Norton-opties-klik op autoprotect-uitzonderingen-nieuw-klik op de gele map en zoek de eMule temporary folder-ok-ok-ok

Gelukt !

Yeahhh Saldos ! het is gelukt hoor ,
emule word nu ,als ik dat wilt , zonder eerst gescand te worden door norton, netjes en snel afgesloten.
Thankss voor je oplossing :thumb:
Greetzz Lazzaro

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan