norton

Status
Niet open voor verdere reacties.

chip10

Gebruiker
Lid geworden
17 jun 2011
Berichten
13
dag,

Ik heb een vraag over norton maar er gaat een heel verhaal aan vooraf.

Ik heb mijn laptop net 1,5 maand en aan het begin was deze waarschijnlijk niet beveiligd, of niet goed beveiligd. Ik heb toen skype heel vaak gebruikt, en een keer kwam er een onbekende waarvan ik dacht dat het een bekende van mij was, en stuurde mij een foto, doordat ik de foto niet kon zien accepteerde ik deze, en het was dus een hele vieze foto toen ik het openende. Ik heb het toen ook meteen verwijderd en de meneer in kwestie geblokkeerd . Allen merkte ik daarna een week of 3 later dat als ik aan het skypen was mijn webcam opeens heel licht of heel donker werd en soms even groen, niet even maar ik denk 1 sec, en dan was het weer goed.

Ik heb toen AVG gedownload en scan gedaan vond helemaal niks, MBAM vondt ook helemaal niks soms kreeg ik wel ip block en dan een ip adres, met erachter skype.exe.

Ik ben dus als de dood dat hij mij heeft gehacked of de webcam, of zoiets. Sinds 1 week ben ik dus overal aan het zoeken wat ik eraan kon doen, nu heb ik dus recovery gedaan, alle bestanden zijn weg..mijn laptop is dus nu net zoals toen ik hem kocht.
Geeft deze recovery zekerheid dat ook de eventuele virussen weg zijn?
Ook heb ik norton nu ingeschakeld en nu krijg ik een melding,

Info. gebruiker aangemeld en dan een tijd waarop ik mijn laptop helemaal niet aan had staan, betekend dit dat er iemand anders mijn laptop of zoiets dergelijks gebruikt?

Alvast bedankt,
chipppp
 
Met enige grote zekerheid kan ik je melden dat alles weer goed is. Blijf wel altijd uitkijken, maar ben ook niet te bang. Dat antivirus/firewall software aangeeft dat er iets bij je wil binnenkomen, niet bang zijn, communicatie van en naar de pc vindt altijd plaats.
 
dankjewel, stelt me toch weer wat meer gerust.

maar kan het wel zijn dat mijn webcam gehackt is geweest?
want voor deze tijd gebruikte ik helemaal geen virusscan, nadat ik hoorde van mijn vriend dat mijn beeld opeens heel donker werd en toen weer licht, besloot ik maar te scannen, maar daar heb ik nooit een waarschuwing van gehad via AVG of MBAM dat er een virus is aangetroffen e.d.
Ohjaa en ook dat de laatste tijd als ik mijn webcam gebruik via youcam word het beeld gespiegeld, en als ik youcam dan uitdoe komt het beeld weer in normaal spiegelbeeld, en dit had ik voorheen ook niet.

Ik heb mijn webcam nu ook maar afgeplakt voor de zekerheid, en gebruik em het liefst zo min mogelijk, angst zit toch in mij dat iemand mij de hele tijd heeft kunnen zien zonder dat ik dat wil.
 
Maar, nu dit nog....
Je hebt een hotmailaccount of gmailaccount?
WIJZIG daarvan het paswoord en de geheime vraag.
Voer verder ook een ANDER tweede mailadres op ( zo je dat opgevoerd hebt).
 
ja die heb ik al veranderd ook van mijn skype heb ik alles veranderd, omdat ik meerdere accounts gebruik, ik heb het wel via een andere pc veranderd omdat ik bang ben dat de eventuele hacker of wie of wat dan ook kan meekijken.

maar is mijn angst terecht dat er wel echt iemand heeft mee kunnen kijken via mijn webcam?
 
In principe ziet een hacker alleen maar jouw gezicht, dus hoef je niet bang te zijn. als jij skype activeert zie je als je jou video activeert het plaatje wat de andere kant ziet.
Als jij je webcam normaal hebt ingesteld, is er geen mogelijkheid dat hij kan zien wat jij typt. Dus je hoeft niet bang te zijn

Groet Jan
 
maar ik bedoel kan hij de hele webcam sessie volgen?

Zowel mij als de gene waarmee ik webcam?, want op skype was het gewoon een one to one sessie. Maar ik heb zoveel gelezen op internet dat ik zelf niet eens meer weet wat ik moet geloven.

in ieder geval bedankt voor de reacties tot nu toe!
Ik hoop hier meer over te weten te komen...
 
De TS zegt toch een recovery gedaan te hebben, dan staat de PC weer in nieuwstand en heb je geen virus meer. Of je moet zo slordig zijn dat je op alles klikt dat je binnenkrijgt.
 
Ik heb nu nog eigenlijk een andere vraag, maar deze gaat ook over Norton, ik kreeg de hele tijd de melding.

beschermt uw verbinding met nieuw gedetecteerd netwerk op de adaptar "Teredo Tunnneling etc. etc. en dan een ip adres. ?? Wat is dit nou precies?

Alvast bedankt!
 
Dat zijn heel vervelende zaken en daar maak je je ongerust over. Ik vind ook die taal die de branche en Norton op zulke momenten gebruikt niet duidelijk en laat vragen open. Immers hebben onbevoegden nu wel of geen toegang daar draait het om. Heb jij draadloos, maak jij gebruik van een netwerk? Heeft iemand dat bij jou zo ingesteld?

Ik zou in ieder geval een volledige pc scan doen en ook scannen met MBAM.
Hier kun je wat uitleg vinden maar het is vrij ingewikkeld. Doe ook een updatecheck met Secunia Online scanner of nog beter met Secunia PSI. Daar worden programma's met beveilingslekken aangegeven opdat je ze kunt updaten en patchen.
 
Laatst bewerkt:
inderdaad maak ik gebuik van draadloosnetwerk, maar het is wel beveiligd want ik moest toen een wachtwoord invoeren. Hoezo??


En verder krijg ik ook wel eens dezelfde waarschuwing maar dan, ip adres is verdwenen van teredo tunneling en is niet langer beveiligd??? en ook hetzelfde met Ralink....

Ik heb superantispyware is dat ook goed??
 
Laatst bewerkt:
inderdaad maak ik gebuik van draadloosnetwerk, maar het is wel beveiligd want ik moest toen een wachtwoord invoeren. Hoezo??

Ik lees regelmatig op fora dat anderen o.a. de buren en in je omgeving de mensen mee kunnen genieten van wat jij op de pc hebt staan. En ik geloof de laatste tijd steeds meer dat dit waar is. Er zijn dan deskundigen die zeggen dat dit niet waar is en komen met allerlei begrippen waar mensen toch niets van begrijpen en diezelfde mensen weten op een handige manier de zaak te hacken. Ik heb er geen enkel vertrouwen meer in. Je kunt ook wel zien aan de waarschuwingen die je krijgt dat die voor normale mensen niets zeggen en vaak niet te begrijpen zijn. Ben je nu wel of niet beveiligd? Ik kan die vraag niet beantwoorden en ik denk miljoenen mensen ook niet. Wat denk je hoe ze aan al die informatie op WikiLeaks komen. De meeste systemen zijn zo lek als een mandje!
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan