Not a power-limited power supply

• Onderwerp starter Onderwerp starter xemx
  • Startdatum Startdatum

xemx

Verenigingslid
Lid geworden
15 aug 2001
Ik heb de Aukey Omnia II Mix PA-B70 oplader gekocht. In de handleiding wordt gewaarschuwd dat dit "not a power-limited power supply" is. Betekent dit dat ik met deze adapter meer risico loop op oververhitting, brand? En hoeveel meer dan? Ik wil er zowel mijn laptop als mijn mobiel mee opladen.
Bedankt

Heel ver weg blijven bij dit soort bedrijven. Een voeding moet altijd zijn vermogen beperken. Doe je dit niet dan kan er brand ontstaan. Kan me dan ook niet voorstellen dat dit door een CE keuring zou komen.

Verder is een bedrijf dat enkel bereikbaar is via een emailadres en verder helemaal niks vermeld ook niet aan te raden. Support is onbereikbaar en als er inderdaad schade zou ontstaan kan het nog wel eens lastig worden hun aansprakelijk te stellen.

Verder staat er bijv. in hun privacy statement dat ze zich niks aantrekken van een "do not track" instelling in je browser.

Dank voor je reactie.
Oei, dat is schrikken. Er staat wel een CE markering op de adapter en dat stond ook in de specificaties. En zou ook door de USB-IF Association gecertificeerd PD-protocolchip hebben. Inderdaad vreemd, ik vind geen database waar ik dat kan checken.

Het CE merk op de adapter is het Europese keurmerk. De winkel waar ik het gekocht heb, zegt dat dit een standaard waarschuwing is, omdat geen enkele oplader helemaal veilig is. Dat kan, maar wel een domme formulering dan. Besloten dat ik de lader niet cadeau doe zoals ik van plan was, maar zelf houd en dan alleen gebruik voor 1 apparaat tegelijk en als ik er bij ben.
Dank je wel voor de informatie en advies.

Terug
Bovenaan Onderaan