• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Notatie Instelling Excel Engels naar Nederlands

Status
Niet open voor verdere reacties.

TijsJansen

Gebruiker
Lid geworden
7 jul 2010
Goedemiddag allen,

Dit is mijn eerste vraag op dit forum. Hopelijk doe ik het zo dus goed. Zo niet, alvast mijn excuses.

Ik heb een vraag betreffende de notatie van Excel. Het lijkt erop dat mijn Excel een andere notatie heeft dan andere excel gebruikers.

Voorbeeld.

Mijn formule werkt bij:

=TEXT(A1,"mmmmyyyy") --> Resultaat: January2017

Als ik een bestand van een andere user open waar deze formule al in staat, komt er:

=TEXT(A1,"mmmmjjjj") --> Resultaat: initieel staat er Januari2017, maar als ik de cel selecteer en op enter druk --> Januaryjjjj

Dus het "=TEXT"- gedeelte werkt perfect, alleen hetgeen wat tussen de "..." staat wordt niet automatisch aangepast.

Gevolg: Als ik de bestanden van een ander wil aanpassen, krijg ik overal errors. Als ik deze dan aanpas naar "mmmmyyyy", dan werkt het bij mij wel, maar dan werkt het bij de andere niet.

Wens: Zoals bij andere users:

1. Dat ik mijn formule notatie in het Engels behoud (=TEXT, =SUM, =IF), zoals andere users dat ook hebben
2. Excel zo instellen dat mijn 'inhoudsnotatie' in het Nederlands in kan vullen ("mmmmjjjj" in plaats van "mmmmyyyy")

Ik heb zelf al gekeken naar de instellen van andere users, maar kon niet direct een afwijking vinden.

Hopelijk kunnen jullie mij hierbij helpen. Alvast hartelijk dank voor de input.

Mvg Tijs

Welkom bij HelpMij! Staan de landinstellingen wel goed? yyyy en jjjj zijn typisch aanduidingen die je in de Landinstellingen in het Configuratiescherm instelt. Je Office versie bepaalt dan of je TEKST of TEXT ziet, dus Engelstalige of Nederlandstalige commando's.

Waarom gebruik je niet gewoon =A1 en dan het juiste celformaat kiezen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan