Notatie meter of centimeter in veld?

Status
Niet open voor verdere reacties.

wernervanstrien

Gebruiker
Lid geworden
27 jun 2013
Berichten
93
Beste gene die het weten,

Ik heb een automatisch berekend veld waar een waarde in meters en of centimeters wordt berekend. Ik wil, net als je bij een valutauitkomst een euroteken krijgte, het m en of cm teken erbij hebben, terwijl hij natuurlijk wel goed opteld aan de hand van de formule.

Is het mogelijk om een dergelijke notatie in een veld te krijgen?

Groet,

Werner
 
Hoi,
Celeigenschappen : #.##0,00 \m
Suc6. Roon
 
Celeigenschappen? Bijna goed, maar verkeerd pakket :) Kijk eens bij Notatie van het veld.
 
Access gebruikt dezelfde notatiewijze als Excel, dus de code kun je wel overnemen. Jouw notatiewens bestaat natuurlijk niet, die is in een database ook niet echt nuttig.
 
Hoi, over Access volgens ms website:
\ : Hiermee geeft u in Access aan dat het direct hierop volgende teken moet worden weergegeven. Het resultaat is hetzelfde als wanneer u een teken tussen dubbele aanhalingstekens plaatst.
Ik kan het zelf niet testen :)
Suc6. Roon
 
Ik probeer mijn database als bijlage bij te voegen, zodat je eens zou kunnen testen of het werkt, ik krijg het namelijk nie voor elkaar. Echter, ik kan die file niet toevoegen. Blijkbaar is dat geen geldige file een dbfile?!
 
We hebben voor dit probleem je db ook niet nodig. Selecteer in het ontwerpscherm van je tabel het veld. Kijk nu naar het onderste deel van je scherm, waar de Eigenschappen van het veld staan. Daar staat de regel <Notatie>. En daar typ je de notatie die je wilt zien. 0 m3 voor hele waarden, 0,00 m3 voor twee decimalen. Of de notatie hierboven. Je hoeft geen rekening te houden met andere tekens, want Access past dat zelf aan. Wel rekening houden met je eigen scheidingstekens.
Overigens loop ik met een hele grote boog om berekende velden heen; ik vind dat die niet thuishoren in een tabel. Gegevens die afgeleid kunnen worden van andere gegevens sla je niet op in een database volgens de Codd normalisatieregels. Berekeningen maak je in queries.
 
Laatst bewerkt:
OctaFish,

Dank voor de tips. Vooral die laatste zet me aan het denken! In een Querie kun je natuurlijk gewoon zo een berekening terug laten komen, zodat de tabellen schoon blijven?!

Groet,

WErner
 
Helemaal juist gezien! Je slaat berekeningen eigenlijk alleen op als de onderliggende gegevens fluctueren. Denk dan aan artikelprijzen etc. Niet-veranderlijke gegevens kun je altijd in Queries berekenen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan