• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Notatie probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

trainers

Verenigingslid
Lid geworden
8 feb 2012
Office versie
MS 365
MS Office 2010 Professional Plus.

Ik heb het volgende probleem:

Excel bestand 1.
Als ik de eigenschappen van een cel met een getal wil veranderen (Lint - Getal - 000) wordt correct de notatie als volgt: 1.000,00 resp. 1.000,00-.
Wijzig ik dit in "Valuta" dan wordt het correct: € 1.000,00 resp. € 1.000,00-.

Excel bestand 2.
Als ik de eigenschappen van een cel met een getal wil veranderen (Lint - Getal - 000) wordt dit ineens "standaard" ergo, 1000 resp. -1000.
Wijzig ik dit in "Valuta" dan wordt het: € 1.000,00 resp. € (1.000,00).

Maak ik een nieuw Excel bestand aan dan zijn de instellingen exact zoals het moet, n.l. conform Bestand 1.
Bestand 2 is een aantal weken gemaakt met als basis een nieuw bestand doch om een voor mij nog niet heldere reden zijn de notaties "een beetje in de war geraakt".

Iemand een idee/vermoeden hoe dit veroorzaakt kan zijn c.q. een oplossing?
Ja, ik weet het: nieuw bestand aanmaken en het geheel opnieuw opbouwen (11 sheets / macro's / layout / linkjes naar andere bestanden etc.). Kan, doch is een heleboel werk.

Vandaar mijn vraag of één van jullie dit al eens bij de hand heeft gehad en wellicht een simpele oplossing heeft.

Als je dit kan testen, doet dit probleem zich voor op meerdere PC's?
Indien ja, kan er een klein stukje (zonder gevoelige data maar waar toch het probleem blijft) als attachment bijgevoegd worden?

Wigi,

Ik kan dit helaas niet testen op andere PC's.
Zal vanavond het betreffende bestand ontdoen van informatie die ik als Penningmeester niet met anderen mag delen.

Je hoort van mij.

Wigi,

Hierbij de beide bestanden. Van het probleembestand (Test 1) moest ik eerst veel werkbladen deleten en heb ook de Modules leeggemaakt.
Ben benieuwd of jij het probleem kan vinden.
Alvast bedankt.

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan