• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

notatie voor telefoon mogelijk in de 5e textbox

• Onderwerp starter Onderwerp starter Ropw
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Ropw

Gebruiker
Lid geworden
12 apr 2017
goedenavond, ik kwam er achter dat er in de userform de telefoonnotatie zonder voorloop 0 verschijnt.
Ik vermoed dat het iets moet worden zoals ik met "0#########" in de 5e textbox heb aangeduid.
Hoe krijg ik die 0 in beeld?

Code:
Private Sub CommandButton1_Click()
f.Offset(1).Resize(7) = Application.Transpose(Array(TextBox2, TextBox3, TextBox4, Format(TextBox5, "0##########"), TextBox6, Format(TextBox7, "mm-dd-yyyy"), TextBox8))
Unload Me
End Sub
Private Sub UserForm_Initialize()
  For j = 1 To UBound(ar)
    Me("Textbox" & j) = ar(j, 1)
  Next j
End Sub

Code:
format(textbox5, "'@")

Laatst bewerkt:
bedankt voor je reactie, maar het werkt nog niet.

De apostrof voor het apestaartje niet gezien?

dubbeleaanhalingstekensapostrofapestaartjedubbeleaanhalingstekens "'@"

jawel Harry, copy/paste gedaan zelfs, maar werkt niet

Code:
Private Sub CommandButton1_Click()
f.Offset(1).Resize(7) = Application.Transpose(Array(TextBox2, TextBox3, TextBox4, Format(TextBox5, "'@"), TextBox6, Format(TextBox7, "mm-dd-yyyy"), TextBox8))
Unload Me
End Sub
Private Sub UserForm_Initialize()
  For j = 1 To UBound(ar)
    Me("Textbox" & j) = ar(j, 1)
  Next j
End Sub

Laatst bewerkt:
Werkt hier uitstekend.

Misschien kun je het bestand plaatsen.

Werkt ook in jouw bestand uitstekend.

ik zal het even overzetten op mijn laptop en kijken of het daar dan wel werkt. Mogelijk een kronkel in mijn pc, tot zo

Zit je naar de verkeerde cel te kijken?

hoi harry,
op mijn laptop idem dito, geen 0 te zien.
wat bedoel je, naar de verkeerde cel kijken? als ik dubbelkik op bv de 3e, dan verschijn 6123456789 ipv 06123456789

Als je geen 0 (nul) typt in de textbox, zie je het ook niet terug in je database.

in de database het telefoonnummer invoeren als tekst dan geeft het geen probleem, dat is mij duidelijk. Invoeren als getal, dan zie je de 0 niet terug, daarom cel in database via eigenschappen-special-telefoonnummer opgemaakt en dankomt 0 daar wel in voor. Maar met de macro via plattegrond verliest hij die 0 weer !!!

zet de eigenschappen op tekst, dan werkt het prima

Typ jij wel 0612345678 of 06 12345678 in je textbox?

harry ik denk dat we vanaf 2 kanten redeneren. Jij gaat ervan uit dat ik de database opzet vanaf de plattegrond!? omgekeerde is waar. Ik heb de database als basis. Als ik in de plattegrond met dubbelklik een cel activeer, dan kan ik eventueel een correctie uitvoeren. In jouw geval verandert hij mijn gegeven in de database bij de telefoon in een tekstopmaak!!

het is een kromme volt voor me, maar het zal de oplossing zijn om al mijn telefoonnummers in tekstopmaak te plaatsen. bedankt voor je inzet.

maar dit betekent ook dat ik "'@" geheel niet nodig heb !!

Zie jij optisch verschil?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan