Noteboek verwijzing

Status
Niet open voor verdere reacties.

Redhead09

Gebruiker
Lid geworden
12 feb 2010
Hallo allemaal,
voor het eerst begonnen om een beveiligde pagina aan mijn website in te voegen.

het bestand *.php werd geadviseerd te openen met Notepad. Prima, ik ben hier wel mee bekend.

Echter nu wordt automatisch bij het gebruik van het php bestand direct geopend met Notepad. Dat werkt uiteraard niet zo lekker.

Hoe kan ik de automatische verwijzing verwijderen van Notepad?

mvg Martin

Als je het bestand vanuit het besturingssysteem aanroept "moet" het ook in een editor openen, dus daar is niets mis mee. Alleen als de code via een webserver wordt aangeleverd moet het door de php compiler.

Redhead bedoelt dat hij standaard .php verwijst naar notepad ipv een betere editor.
Het is een standaard optie in windows dat je, als je voor het eerst een programma toewijst aan een filetype, je een vinkje kunt zetten bij "altijd dit programma gebruiken" en dat vinkje staat standaard aan.

Je kunt het programma wijzigen door rechts te klikken op een .php file, dan te kiezen voor "open with" of "openen met" en dan "choose program" of "kies programma"

Dan krijg je datzelfde menu weer te zien, en dan kun je een nieuw programma selecteren om ze mee te openen.

Frats, je hebt het uitstekend verwoord. Bedankt.

Maar het probleem wat ik heb is juist het "altijd gebruiken" wat ik niet kan uitzetten.

Het php programma mag voor niets aangewezen staan volgens mij.

gr. Martin

Jawel hoor, dat maakt verder niks uit. Ik heb ze ook aangewezen met notepad++ en dat werkt perfect ;)

Dat het default programma notepad is maakt voor WAMP niks uit, die opent ze alsnog gewoon goed hoor.

Hoi, Frats, helaas maar toch werkt het niet.

De inhoud van de file komt in het beeld te staan en dan stopt alles dus.

gr. Martin

Dan denk ik eerder dat er iets met je code niet goed zit...

Even de basis dingen bekijken:

Je opent een PHP file. Ik neem aan dat je dus een webserver (WAMP, USBWebserver, oid?) hebt draaien, dat die in de /www map staat waar de server naar toe wijst, en dat je in je browser de file probeert te openen door naar http://localhost/filenaam.php te gaan?

Zo ja, laat even de code zien die je hebt dan kijken we even wat er mis gaat.

Zo niet, installeer dan een webserver, zet het bestand in de juiste map, zet je server aan, ga naar de file toe via localhost en kijk of het dan wel werkt ;)

site is www.boetisa.nl
de pagina familie moet worden afgeschermd met een wachtwoord.

Op de server staan pass.php en familie.html en familieOK.html

De bedoeling is na het aanklikken van familie te gaan naar familie.html en na goed invullen van het Password door naar familieOK.html worden verwezen.

in de file familie.html is opgenomen:
Pagina opmaak en daarna:

1. <div align="right">
2. <form action="pass.php" method="post">
3. <input name="pass" type="password" value="" size="9"><br>
4. <input type="submit" value="Log in">
5. </form>
6. </div>
7.
8. <?php
9. if($_POST["pass"] != "admin") {
10. print "Wachtwoord verkeerd ingevoerd!";
11. }
12. else
13. {
14. ?>
15.
16. <h1>Hier komt de geheime inhoud...</h1>
17.
18. <?php
19. }
20. ?>

Op mijn PC lukt dit uitstekend. Echter niet via Frontpage in de test met voorbeeld in explorer 8

maar de tekst Hier komt de geheime inhoud wordt niet getoond.

Als het password wordt ingevuld word Notepad geopend en komt dus de inhoud van de tekst te zien.

Dat is het probleem dus.

gr. Martin

Dat is geen notepad wat daar geopend wordt...

Wat is de letterlijke inhoud van passs.php, het bestand dat getoond wordt?

En kun je eens een file uploaden met deze inhoud:
PHP:
phpinfo();

En die aan roepen? Dan kun je zien of je server wel PHP ondersteunt.

Ik zie geen veranderingen.
Inmiddels heb ik de file verandert in pass.php zodat hier geen misverstanden kunnen ontstaan.

Tevens heb ik Word bestanden gemaakt, maar die zijn denk ik te groot om hier op te nemen.

phpinfo();

hier gebeurd niets mee zo te zien. Mijn server is via Strato.com

mijn site is geheel aangepast. daar kun je zien wat er gebeurt.

mvg Martin

inhoud pass.php
-----------------

phpinfo();

<div align="right">
<form action="pass.php" method="post">
<input name="pass" type="password" value="" size="9"><br>
<input type="submit" value="Log in">
</form>
</div>

<?php
if($_POST["pass"] != "admin") {
print "Wachtwoord verkeerd ingevoerd!";
}
else
{
?>

<h1>Hier komt de geheime inhoud...</h1>

<?php
}
?>

Ik heb het gevoel dat je strato account geen PHP ondersteunt. Je kunt het eens aan hun helpdesk vragen, maar als phpinfo() niks doet dan staat het waarschijnlijk uit.

Het is zover, alleen vanaf Strato Powerweb accounts hebben php mogelijkheden. Jammer maar waar.

Ik heb nu maar gewoon een htm pagina gemaakt.

Wie het zonder ww wil lezen die gaat zijn gang maar. Zo boeiend is de familie nu ook weer niet.:love:

bedankt allemaal, gr. Martin

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan