Notebook graphishe kaart kapot. te repareren?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Marni

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
13 aug 2009
Mijn laptop (Toshiba Satellite A100-819) is gisteren kapot gegaan. De grapische kaart (Geforce Go 7600) heeft het waarschijnlijk begeven. Ik roze streepjes over het scherm. Dit is ook het geval bij een extern scherm. Is mijn laptop nog te repareren? en zo ja... is er een goede repareerzaak in Den Haag? Kan ik het zelf repareren als ik een geforce go 7600 kaart ergens kan kopen?
alvast bedankt

Mijn laptop (Toshiba Satellite A100-819) is gisteren kapot gegaan. De grapische kaart (Geforce Go 7600) heeft het waarschijnlijk begeven. Ik roze streepjes over het scherm. Dit is ook het geval bij een extern scherm. Is mijn laptop nog te repareren? en zo ja... is er een goede repareerzaak in Den Haag? Kan ik het zelf repareren als ik een geforce go 7600 kaart ergens kan kopen?
alvast bedankt

raar zolang je er wat op kan zien is goed, maar vind je het tegek worden kan je altijd nog Toshiba bellen

WELKOM OP HELPMIJ

Al eens de driver herinstalleerd van je gpu?

In die laptop zit geen kaart maar een chip die op het moederbord gebakken zit.
Als ie kapot zou zijn is dat voor een leek onbegonnen werk.En kostbaare reparatie.
Hoe oud/jong is de laptop?
Geen garantie meer dus?

hij is net 2,5 jaar oud. Dus het wordt denk ik de moeite waard om een nieuwe te kopen. Ik moet zeggen dat er geen beeld is op het moment ik de drivers van de videokaart installeer. Dan wordt alles zwart en kan ik er mee ophouden.
Toen dit gisteren ontstond heb ik windows totaal opnieuw geinstalleerd en de schijf geformateerd. Toen ik daarna de drivers van de videokaart installeerde flipte hij. dus ik heb nogmaals het proces overnieuw gedaan. Nu heb ik geen drivers van de kaart geinstalleerd. Ik heb beeld (max 1024x800) en kan gelukkig nog internetten :p.
Iemand een idee of het mogelijk is om de laptop te verkopen aan iemand voor onderdelen? zo ja... wat is een eerlijk bedrag?
ps: beeldscherm is net 6 maanden oud (deze is al vervangen vanwege uitval)

Wat gebeurt er als je opstart in veilige modus?
Is het beeld dan ok (afgezien van de resolutie)?

uhh dan heeft hij ook de strepen. Ook wanneer het aan installeren van windows bezig is. Dus hij heeft ze comstant. Het zijn geen strepen van kapotte pixels of dergelijke. Het zijn kleine roze horizontale streepjes welke in verticale banen lopen.

Is idd een defecte memory chip op de grafische kaart.
Reparatie wordt een dure grap.

oke helaas. Dat is balen dan.

Alvast bedankt voor de informatie
Met vriendelijke groeten Marnix

En even om op je vraag terug te komen over verkoop voor onderdelen.

tja.....????

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan