Notebook internet sneller dan desktop

Status
Niet open voor verdere reacties.

mmatteman

Gebruiker
Lid geworden
3 sep 2008
Hallo, ik weet niet of dit het juiste forum is voor deze vraag, dus je mag hem verplaatsen als het niet klopt.

Wij hebben thuis UPC internet van 25mb. De router (Thomson) zit beneden bij de tv, en mijn desktop staat op de eerste verdieping. M'n desktop is verbonden met de router d.m.v. twee Netgear stekkers. Eentje dus beneden in de ethernet aansluiting van de router, en in het stopcontact ernaast. De ander in de ethernet aansluiting van m'n pc en het stopcontact ernaast. Maar op speedtest.net krijg ik op m'n pc nog geen 3mb, terwijl m'n laptop, die wifi gebruikt, 24.7 krijgt (heb het ook boven getest, zelfde resultaat). Hoe kan ik dit verbeteren? Het beste zou waarschijnlijk zijn om een ethernet kabel door te trekken naar boven, maar m'n vader heeft dit liever niet (teveel moeite :p). Zijn er goeie alternatieven hiervoor? Of moet ik toch doorzeuren over de kabel?

Er zit nogal verschil in de adapters via het stroomnetwerk.
Welke heb jij?

Sowieso is een kabel beter, dus gezien het a.s. zondag vaderdag is kun je hem misschien een beetje pushen:cool:

Ha, ik had nog een verjaardagscadeau tegoed, dus zal ik hem dwingen de kabel te leggen op vaderdag

Thx voor je reactie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan