Zorg dat je 3 jaar (on-site) garantie hebt! Ik ben inmiddels aan mijn 6e notebook bezig of zo, en in mijn ervaring gaan er nog wel eens dingetjes kapot tussen het 1e en 2e jaar. Scherm kapot, batterij niet meer op te laden etc. Is ook best logisch als je ziet wat er mee gesleept en gegooid wordt over het algemeen.
Ook bij de duurdere merken gebeurt dit. Wat ik nooit doe, en ik stel best hoge eisen omdat ik m iedere dag urenlang gebruik, is een notebook kopen van een topmerk als IBM of Fujitsu of zo. Je betaalt veel meer en in de praktijk blijkt (ook al mijn collega's hebben laptops) dat ze het net zo lang uithouden. Koop er eentje waarmee je net onder de nieuwste specificaties zit (dus nu ongeveer een 2,0 Ghz met 256 Mb) en zorg dat je die 3 jaar garantie hebt. Dan weet je zeker dat je de komende jaren goed kan werken voor een prima prijs. Of je moet er natuurlijk superzware spellen mee willen spelen, dan heb je meer nodig. Maar voor het zakelijke gebruik om het zo maar te zeggen, is dat voldoende.