notebook opstarten: CMOS Date/Time not Set

Status
Niet open voor verdere reacties.

kefjah

Gebruiker
Lid geworden
17 jun 2007
Hallo,

Bij Het opstarten van mijn laptop krijg ik de volgende melding:

CMOS Date/Time Not Set
Press F2 to Run SETUP
Press F1 to load default values and continue

Ik heb op diverse sites gezocht, daar hadden ze het over een batterij van je moederbord.
Kan dit bij mijn laptop ook het geval zijn, of iets anders?

Edit:
sorry, volgens mij heb ik deze verkeerd gepost.

Heb hem nu ook bij moederbord gepost, dat lijkt me een betere plaats

Laatst bewerkt:
ja in je laptop zit ook knoopcel batterij voor tijd en andere gegevens vast te houden,die kan dus leeg zijn

Heb hem nu ook bij moederbord gepost, dat lijkt me een betere plaats
Die heb ik gesloten, je topic past prima in deze sectie en crossposten is niet toegestaan.;)

Heb je al de datum en tijd in het Bios goed gezet en gesaved? Zo ja en het komt terug, dan zal inderdaad de moederbord batterij leeg zijn of niet voldoende spanning hebben. Type CR2032 of CR2025.

Die heb ik gesloten, je topic past prima in deze sectie en crossposten is niet toegestaan.;)

Heb je al de datum en tijd in het Bios goed gezet en gesaved? Zo ja en het komt terug, dan zal inderdaad de moederbord batterij leeg zijn of niet voldoende spanning hebben. Type CR2032 of CR2025.

Sorry van de crosspost, dacht dat ik hiuer niet goed zat:)

Maar bedankt voor de snelle reacties.

Volgens mij heb ik de datum en tijd al enkele keren goedgezet en opgeslagen, zonder resultaat.

Dan ga ik maar eens kijken voor zo'n batterijtje:)
Iemand een idee wat dit ongeveer kost, en waar ik deze kan kopen?

Daarvoor zul je de hele onderkant moeten demonteren. De batterij zit waarschijnlijk in het linker of rechter boven gedeelte op jou foto. Ik vermoed rechts.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan